Početna > Biznis
Biznis

Rast onlajn prodaje klima-uređaja i zimskih guma

S poskupljenjem goriva kupci su krenuli u potragu za alternativnim prevozom, pa je povećana kupovina trotineta i električnih bicikala.
Foto: Unsplash/nazimzafri

Prethodna godina bila je puna turbulencija koje su imale jak uticaj na ponašanje onlajn kupaca. Još od prvih meseci 2022. i početka rata u Ukrajini, u celoj Srednjoj i Istočnoj Evropi bilo je uočljivo povećanje tražnje za identičnim proizvodima – agregatima, vrećama za spavanje i solarnim punjačima.

Usledilo je poskupljenje goriva koje je podstaklo potrošače da krenu u potragu za alternativnim prevozom poput električnih bicikala i trotineta, dok je nestabilna situacija sa nabavkom energenata usmerila letnju i jesenju onlajn potražnju prema novim izvorima grejanja i proizvodima poput klima-uređaja i peći na čvrsta goriva.

Čak i tradicionalni „crni petak” pokazao je da se kupci pazare pametno, pa su najtraženiji proizvodi bili bela tehnika i mali kućni aparati. Ovo su podaci najnovijeg istraživanja portala „Idealno” koji je deo „Heureka grupe”, najveće platforme za poređenje cena i ponuda na onlajn tržištu ovog dela Evrope.

Prema njihovim podacima i u ovoj godini očekuje se nastavak trenda racionalne potrošnje. Potrošači će izbegavati impulsivnu kupovinu i više vremena posvetiti informisanju o proizvodu, kao i istraživanju najboljih ponuda uoči kupovine. A veb-prodavci će se takođe prilagođavati tako što će koristiti nove načine isporuke, upotrebljavajući prednosti lokalnih tržišta i višekanalne pristupe prodaji.

Prema podacima ovog portala, najtraženiji proizvodi koji su obeležili domaću onlajn trgovinu su klima-uređaji sa rastom od čak 128 odsto u odnosu na 2021. godinu.

Na drugom mestu su mašine za pranje veša, a onda i kombinovani frižideri, nameštaj i zimske gume.

Ako se uporede navike kupaca u regionu podaci pokazuju da su se i oni slično ponašali u prethodnoj godini. Na primer, kupci u Sloveniji su takođe najviše pazarili klima-uređaje i zimske gume, a uz to su ih najviše zanimale motorne testere, slušalice i električni bicikli.

Na listi deset najpopularnijih proizvoda u Srbiji našao se nameštaj za decu, obuća, zimske gume, nameštaj i televizori. Prodavali su se više i sezonski proizvodi poput rasvete, ali i opreme za lovce, navodi se u izveštaju portala „Idealno”.

Ko su najveći svetski proizvođači pšenice u 2022. godini?

Preuzmite android aplikaciju.