Dekan Matematičkog fakulteta u Beogradu Zoran Rakić kaže da je interesovanje za profesorska zanimanja u celoj zemlji na veoma niskom nivou, i da je potrebna dugoročna strategija, kako bi se taj problem rešio.
Rakić za Tanjug, na pitanje koliko je studenata ove godine bilo zainteresovano za smerove na Matematičkom fakultetu, odgovara da je na informatici popunjeno svih 160 mesta, dok je na klasičnoj matematici situacija kao i prošle godine, ali je na smeru za profesora matematike i računarstva znatno manje interesovanje – upisano je svega devet brucoša.
Govoreći o tome kada je počelo da opada interesovanje za profesuru kao profesiju, navodi da je 2015. godine na upisu za profesora bilo 112 kandidata, ali da se već sledeće godine ta brojka prepolovila, pa ih je bilo 56.
„Naredne godine se opet broj od 56 prepolovio i došli smo do toga da nekoliko godina bude između 10 i 20 kandidata, a ove godine ih je po prvi put manje od 10“, ukazao je dekan.
Primećuje da je i pre četiri godine bilo 500 profesora manjka i matemaike i informatike, a škole se snalaze kada im fale kadrovi, pa matematiku predaju inženjeri, nesvršeni studenti matematike, a ima, kaže, i slučajeva da časove matematike drže i ljudi sa DIF-a.
Sve to utiče i na kvalitet znanja, a važno je da u školi predaju profesori koji umeju da objasne gradivo đacima.
Prema njegovim rečima, problem postoji zbog podrivanja obrazovnog sistema.
“Prvenstveno mislim na plate i status profesora. Malo ljudi se odlučuje da to studira, jer, na primer, za prirodne fakultete čovek mora da se uloži priličan trud da ga završi, a onda dođe na posao za malu platu i na zakone koji su promenjeni na štetu profesora“, smatra Rakić.
Objašnjava da je obrazovanje zasnovano na “osnovnoj personi” – profesoru, zbog čega zakoni moraju biti napisani tako da idu na ruku profesorima, da zainteresuju mlađe i što bolje, da studiraju sa željom da budu profesori.
“Profesor je pre Drugog svetskog rata bio jedna od najprestižnijih profesija, dok je sada to vrlo loše, jer svi imaju veća prava od profesora“, kaže profesor Rakić.
Ukazao je da je potrebno da država napravi dugoričnu strategiju.
Ružić: Kazne su jasno definisane, ali je važnije da se bavimo prevencijom nasilja u školama
Preuzmite android aplikaciju.