Svim zaposlenima u sektoru za naplatu putarine u JP „Putevi Srbije”, koji imaju koeficijent 2.0 i ispod 2.0 uvećava se koeficijent za 15 odsto. To znači da će inkasanti imati za oko 7.000 dinara veću platu, koja se sada u proseku kreće oko 65.000 dinara.
Takođe, svim zaposlenima u ovom preduzeću, sa sadašnjim koeficijentom 2.0 i ispod 2.0 isplaćivaće se svake godine jednokratna solidarna pomoć u iznosu od 50.000 dinara. Uz to, na sastanku koji je proteklog vikenda održan u Ministarstvu finansija sa predstavnicima reprezentativnih sindikata (Sindikalna organizacija Samostalnog sindikata „Puteva Srbije” i Radnički sindikat) dogovorena je i isplata prekovremenog rada, a poslodavac je u obavezi da za to pronađe valjani model za isplatu, saopštili su sindikati.
„S obzirom na to da je odgovarajući dogovor postignut, štrajk upozorenja zaposlenih u JP „Putevi Srbije”, koji je bio zakazan za nedelju nije održan, a sve naplatne stanice radile su u redovnom režimu. U narednim nedeljama predstavnici vlade pregovaraće sa sindikatima oko potpisivanja novog kolektivnog ugovora kojim će se rešavati većina otvorenih pitanja“ kazali su u sindikatima.
U JP „Putevi Srbije” ima oko 2.200 zaposlenih, a najveći deo njih, od 75 do 80 odsto, radi na naplatnim rampama.
Prosečno, radnici na rampama primaju oko 65.000 dinara mesečno, ali kada bi poslodavac u njihovu platu uračunavao sve ovo za šta se sindikati zalažu, plate tih zaposlenih trebalo bi da iznose od 85.000 do 90.000 dinara, dodaju u sindikatima i podsećaju da bi zaposleni i sada, da je po zakonu, trebalo da imaju tolike zarade, ali pošto to nije tako, onda pravdu u većini slučajeva potražuju preko sudova i tako naplaćuju od firme ono što im realno pripada.
Vođeni lošim materijalnim položajem zaposlenih, sindikati su tražili i da se iznos za topli obrok poveća na 12.144 dinara, a regres na 6.573 dinara. Takođe, zahtevali su i da se iznos za smenski rad poveća za 15 odsto, kao i da se koeficijent minulog rada uveća za 0,5 odsto po godini radnog staža u „Putevima Srbije”. Za sada, na tu temu ipak nije ništa dogovoreno.
„Pregovori nisu završeni, a grupa zaposlenih sa srednjom stručnom spremom u sektoru za naplatu putarine je najugroženija. Zbog toga smo i imali veliki broj otkaza i manjak radnika, kao i prelazaka u druge sektore. Svi znamo kakav je to problem i kakav teret podnose zaposleni u naplati. Prvobitno je rešeno pitanje koeficijenata i pomoći za ovu grupu zaposlenih, a u daljem periodu ćemo rešavati i sva ostala pitanja“ istakli su u Radničkom sindikatu „Puteva Srbije”.
Preuzmite android aplikaciju.