Promocija novog broja časopisa “(O)gled” održaće se u sredu, 20. aprila, u 18 časova, u SKCNS Fabrici, na Bulevaru despota Stefana 5.
Ovaj broj posvećen je odnosu biopolitike i umetnosti, a umetnik broja je Zoran Todorović, redovni profesor na Odseku Novi mediji, sa Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu.
Na promociji će govoriti Zoran Gajić sociolog, Grupa za konceptualnu politiku, Zoran Todorović, vizuelni umetnik, profesor FLUi Anica Tucakov, istoričarka umetnosti i urednica izdanja.
“(O)gled” predstavlja izdanje čija se struktura nalazi na razmeđi zbornika i časopisa.
U formi “proširene monografije”, svaki broj je posvećen jednom umetniku ili umetnici, sa centralnim blokom tekstova posvećenih neposredno autoru broja, te okolnim esejima i studijama koji omogućavaju širu kontekstualizaciju u odnosu na centralnu temu broja u oblasti savremene umetničke prakse i moguće vertikalne pozicioniranosti.
Umetnik novog broja je Zoran Todorović. Ovakav predlog pristupa umetničkom radu relaciono aktivira teorijske, fenomenološke, tematske i organizaciono-produkcijske argumente koji uslovljavaju, ali i koji proizlaze iz specifičnosti rada umetnika broja.
„Svoje radove shvatim ozbiljno tek ako ih se uplašim. I samo te radove i stavljam u svoj portfolio. Nemam potrebu da šokiram“.
„Pokušavam da pronađem pukotinu u opštem matriksu, mesto gde se pojavljuje realno, ali takođe i estetsko. Ono nije nužno zatvoreno u neki medij ili ustanovu umetnosti. Naprotiv, radi se o prostoru opšte čulne i emotivne inteligencije gde se uočavaju kompromisi koje pravimo i koji se brane“.
„To je, zapravo, prostor predloga i rasprave. Ja u načelu nisam zainteresovan za predloge s kojima se lako i rado identifikuje, to mi ne obećava prihvatljive političke ishode.” (iz intervjua sa Zoranom Todorovićem, „Iščezavanje političkog subjekta otvara prostor režimu tela”, (O)gled, zima 2022)
“Zoran Todorović je umetnik antagonističkog otvorenog simptoma koji svako – ko je ušao u njegov rad, intervenciju, impakt – mora emocionalno i intelektualno da razrešava za sebe, preuzimajući odgovornost za sopstvene neočekivane i neplanirane reakcije, odluke, izbore ili izjašnjavanja i vrednovanja. (iz teksta Miška Šuvakovića, “Neizbežni antagonizmi ili tri biopolitike: B.P. modaliteti u umetničkim produkcijama Zorana Todorovića”)
“Jer što u životu može biti više od života? Što u životu može biti dragocjenije od života? Što je ono što život pretječe? Što je ono što život ostavlja iza sebe? Imamo li osim života još nešto drugo osim – smrti?Jer samo ako život reduciramo na egzistenciju kao golo preživljavanje, možemo se početi kretati među razlikama i rascjepima života što ih tako plodno i lucidno razvija bio-politička teorija.” (Mario Kopić, iz teksta “S dobrog na goli život”, (O)gled, zima 2022)
Intenzivno kuriranje je vezano uz rad sa umjetničkim đelima koja sadrže različite oblike rizika – zakonske, medijske, etičke, jer su povezana s transgresijom političkih, znanstvenih i društvenih normi.
Ono označava bezrezervnu posvećenost produciranju i prezentiranju kontroverznih đela koja operiraju u području tabua, kao i odvažnost za preuzimanje odgovornosti za ishode recepcije takvih umjetničkih đela u javnosti.
Intenzivnim kuriranjem suđeluje se u otvaranju novih umjetnička područja. “Kontejner” se bavi intenzivnim kuriranjem.” (Sunčica Ostoić i Olga Majcen Linn, iz intervjua “Intenzivno kuriranje”, (O)gled, zima 2022)
Otvorena izložba „252 godine umetnosti / Strategije sećanja“
Preuzmite android aplikaciju.