Промет у трговини на мало у САД порастао је 7,6 посто током сезоне празничних куповина у периоду од 1. новембра до 24. децембра, јер су огромни попусти привукли потрошаче, према данашњим подацима компаније Мастеркард.
То је изнад Мастеркардове септембарске прогнозе раста продаје од 7,1 одсто, када је та картичарска кућа предвидела да ће потрошачи померити куповине на октобар у потрази за повољнијим ценама које се нуде у претпродаји, преноси Ројтерс.
Ипак, овогодишњи празнични раст малопродаје мањи је од прошлогодишњег од 8,5 процената, пошто су вишедецинијски висока инфлација, раст каматних стопа и претећа рецесије учинили потрошаче опрезнима.
Продавци, укључујући онлајн трговца Амазон и ланац робних кућа Волмарт, понудили су велике попусте током празничне сезоне како би се отарасили вишка залиха и вратили их на нормалне нивое.
То је довело до велике потражње за свим производима – од играчака до електронике, нарочито током петодневног периода између Дана захвалности и сајбер понедељка.
Продаја електронике је, међутим, опала за 5,3 одсто у ширем периоду од отприлике два месеца, до краја новембра, у односу на упоредни лањски период, према извештају „Mastercard SpendingPulse“.
С друге стране, продаја у категоријама одеће и ресторана порасла је за 4,4 посто и за 15,1 проценат, респективно, што је допринело укупном повећању промета током та два месеца.
Продаја на интернету је скочила за 10,6 одсто у том периоду, што је нешто мање од лањског раста од 11 процената, наводи се у извештају.
„Mastercard SpendingPulse“ мери промет у физичким продавницама и на мрежи који је реализован коришћењем свих облика плаћања. Искључује продају аутомобила.
Eliksir grupa: Naši resursi su na raspolaganju Sektoru za vanredne situacije
Преузмите андроид апликацију.