Početna > Biznis
Biznis

Promet kontejnerima pokrenut, fali radna snaga

U brojnim svetskim lukama porastao je kontejnerski promet. To bi trebao da doprinese blagom popuštanju problema u snabdevanju, navodi se u najnovijem izveštaju Lajbnic instituta za ekonomska istraživanja iz Esena.
Foto: Unsplash/exdigy

Ipak, rast kontejnerskog prometa ne ukazuje na povećanu proizvodnju ili potražnju jer je dobrim delom reč o zakasnelim isporukama koje nisu bile moguće zbog pandemije. U ovom trenutku mnogi kupci, ali i brodari i upravnici luka žale se da gotovo nijedna isporuka ne stiže na vreme.

Kompanija za logistiku i prevoz „Kine+Nagel” (K+N) iz Šindelegija u Švajcarskoj koja prati situaciju na međunarodnim pomorskim putevima evidentirala je da je 28. januara čak 567 kontejnerskih brodova bilo usidreno pred lukama i čekalo na otpremu, kaže Dominik Nadelhofer koji je u „K+N” zadužen za odnose s javnošću, piše Dojče vele.

Za takvu situaciju nije odgovoran samo jedan faktor. Nadelhofer navodi primer SAD gde trenutno postoji problem koji je u Evropi dobro poznat iz Velike Britanije: „U Severnoj Americi izazov predstavlja aktuelni nedostatak vozača kamiona. Zato je u lukama postalo tesno, jer roba iz kontejnera ne može dovoljno brzo da se otpremi dalje, u odredišta na kopnu.“

Osim toga, nisu sve luke podjednako dobro opremljene ili organizovane. Globalno gledano, postoje velike razlike. Rang-lista najefikasnijih luka sveta, koju objavljuju Svetska banka i londonska firma „IHS Markit“, jasno pokazuje da se najefikasnije luke bez izuzetka nalaze u Aziji.

Na prvom mestu je Jokohama u Japanu, na drugom Luka Kralja Abdulaha u Saudijskoj Arabiji, a na trećem Ćingdao u Kini. Najbolje plasirana evropska luka je Alhesiras u Španiji (10. mesto), a najefikasnija luka na američkom kontinentu nalazi se u Meksiku.

Beograd u 2021. posetilo duplo više turista nego lane

 

Preuzmite android aplikaciju.