У току је реализација пројекта “Школа психомоторног развоја беба од рођења до прве године живота” који заједно реализују Дом здравља “Нови Сад” и Градска управа за здравство Града Новог Сада.
Реализација пројекта је део програма рада Градског центара за унапређење репродуктивног здравља у Алмашкој 4. Због велике заинтересованости родитеља, реализација пројекта одвијаће се једном недељно у трајању од 90 минута. Капацитет места у сали је 12 особа са бебама. Први део од 30 минута биће резервисан за теоретски део, следећих 30 минута за практичан део, а затим за постављање питања у последњих 30 минута. Предавања и практичан рад ће се одвијати по триместрима. У свакој недељи ће се обрађивати један триместар, тако да ће до краја месеца бити савладан читав психомоторни развојни ток.
Тачне информације у вези са датумом предавања, сатницом и пријављивање могу се наћи на сајту Дома здравља “Нови Сад”.
Сврха пројекта је да родитељима олакша праћење процеса који су од велике важности за правилан психомоторни развој бебе, од рођења до краја неуромоторног развоја. У првој години живота се по први пут одвијају процеси буђења развојних путева и утискивања у централни нервни систем. Развојни путеви су у интеракцији са многим системима организма детета од чулних, нервних, мишићних, сензорних, сазнајно-спознајних, интелектуалних, емотивних. Сви ти повезани системи се буде и развијају по први пут у животу одојчета и тада је потребно поставити добру основу и извући највећи капацитет свих функција.
Кроз овакав рад лако се могу уочити и одступања у неком од ових система, који могу да поремете читав даљи развојни ток. У том случају, могу се дефинисати разлози одступања, а самим тим и да се правовремено реагује.
Неопходност и значај пројекта “Школа психомоторног развоја беба од рођења до прве године живота” огледа се и у статистичким подацима који нам говоре о великој присутности неправилне постуре тела код деце, од најранијег предшколског узраста па до 21-25. године живота.
Ако се дода и актуелни стил живота, уз претерану употребу тв, таблета, телефона, свему томе не иде у прилог и запуштен психомоторни развојни ток у првој пресудној години живота.
У физиотерапеутској пракси, јасно можемо да сагледамо развојне дефиците код одраслих, као што су лумбални и цервикални синдроми. Проблеми су посебно изражени код принудних, дуготрајних положаја у професионалном раду где последице непотпуне развојне структуре показују патолошке промене.
Аутор: Милица Иветић, струковни физиотерапеут,
Коаутор: Ивана Ристивојевић, струковни физиотерапеут
Upoznajte skriveno jezero udaljeno svega desetak kilometara od Novog Sada
Преузмите андроид апликацију.