Početna > Biznis
Biznis

Prodaja novih automobila u Srbiji porasla za šest odsto za godinu dana

Prodaja novih automobila u Srbiji, u odnosu na septembar 2022. godine, porasla je za šest odsto, ali je taj broj manji za 16 odsto u odnosu na period pre pandemije kovida, izjavio je danas generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Boris Ćorović.
Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Ćorović je na prvoj konferenciji Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova naglasio da su očekivanja da će do kraja ove godine broj novoregistrovanih automobila iznositi 25.500.

Upoređujući podatke sa zemljama EU, on je istakao da je njihovo tržište za godinu dana doživelo rast od 17 odsto, a da je za 30 odsto manje u odnosu na period pre pandemije.

Primera radi, naveo je Ćorović, najveću ekspanzuju novoregistrovanih vozila imali smo 2007. godine i taj broj je iznosi 51.295 vozila, a 2019. godine je bilo 29.513 novoregistrovanih.

Kada su u pitanju vrste goriva automobila u Srbiji, on je rekao da je broj benzinaca 54 odsto, hibrida 22 procenta, dizel vozila 19 odsto, ostalih četiri odsto, dok je broj električnih automobila jedan odsto.

Ćorović je naveo da je procena da u našoj zemlji ima ukupno 1.700 električnih vozila, ali da to ne treba da nas razočara, pošto je pre samo četiri godine broj prodatih električnih automobila bio na nivou statističke greške.

„Ni jedna država nije uspela da omasovi proces elektrifikacije bez subvencija za kupovinu, mera i podsticaja“, naglasio je on.

Kazao je da Srbija ima tri punjača za električna vozila na 100.000 stanovnika, dok u EU prednjači Noverška sa 538, Holandija sa 279 i Slovenija sa 92 punjača.

Naveo je i da u EU prednjači broj hibridnih vozila.

„Broj hibrida u EU je 35 odsto, benzinaca 34 procenta, električnih vozila 15 procenata, dizela 13 odsto i ostalih tri odsto“, rekao je Ćorović.

Predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević, navela je podatak da je u 2023. godini došlo do rasta učešća električnih automobila na tržištu EU, kojih je 12 odsto.

Ona je istakla da automobili predstavljaju najsloženiji potrošački proizvod na tržištu, i da je mnogo faktora koji utiču na oblikovanje cene.

Takođe, navela je da su trendovi u razvoju automobilske industrije elektrifikacija, autonomna vožnja, povezanost vozila i drugi.

Nastavljeno suđenje Guglu zbog monopolskog poslovanja

Preuzmite android aplikaciju.