Почетна > Бизнис
Бизнис

Пресушило гориво на пумпама у Јужној Кореји због штрајка камионџија

На готово 100 бензинских пумпи широм Јужне Кореје нема горива због штрајка камионџија, показују владини подаци, а данас је и национални синдикат започео генерални штрајк у знак подршке возачима.
Фото: Pixabay/IADE-Michoko

Штрајк јужнокорејских камионџија почео је 24. новембра због програма минималних плата. Између синдиката и владе су одржана два преговарачка састанка, али до сада није дошло до помака, преноси Ројтерс.

Корејска конфедерација синдиката (КЦТУ) саопштила је да је у оквиру генералног штрајка организовала протесте у 15 места широм земље, у којима учествује око 25.000 радника чланова синдикалних организација.

Пошто су залихе горива и грађевинског материјала на измаку, јужнокорејска влада је појачала притисак да се штрајк оконча. Влада је прошле недеље издала наредбу о радној обавези како би 2.500 возача који штрајкују у цементној индустрији вратила на друмове.

Председник Јун Сок-јол наложио је у недељу да се та наредба прошири на секторе као што су прерада нафте и производња челика, где се очекује додатна економска штета.

Корејска комисија за фер трговину (КФТЦ) саопштила је да је покренула истрагу прошле недеље како би испитала да ли је синдикат камионџија незаконито одбио рад. Један званичник КФТЦ-а је рекао данас за Ројтерс да синдикат не сарађује у истрази.

Кровна синдикална организација КЦТУ, чији је део и синдикат камионџија, упоредила је наредбу председника „почни да радиш“ са проглашењем ванредног стања и оценила да би влада требало да преговара.

На протестима у близини резервоарског депоа Уиванг, где кампују камионџије штрајкачи, шеф КЦТУ-а Јанг Кјунг-су рекао је да су камионџије на „првој линији“ борбе за заштиту живота и права радника. Лидери синдиката чланица КЦТУ прикупили су новчана средства за подршку текућем штрајку камионџија.

Ли Бонг-џу, шеф синдиката камионџија, рекао је да ће штрајкачи подићи ниво протеста почев од среде, без детаљнијег објашњења.

Скоро 100 бензинских станица је од јуче поподне без горива. Око 60 посто њих је у Сеулу и провинцији Гјеонги, густо насељеном региону у близини главног града, према подацима Кореја Нешенел Ојла. То је знатно више од податка Министарства индустрије да је до 29. новембра без горива остало 21 бензинских пумпи.

Због растућих цена горива, чак 25.000 камионџија тражи да влада обезбеди стални систем минималне плате познат под називом „Сигурна возарина“, који је привремено уведен 2020. за мали број камионџија, којих има више од 400.000.

Ово је други штрајк возача камиона у протеклих мање од шест месеци, при чему се сада боре са жестоком хладноћом и владиним наративом да су они добро плаћена „радничка аристократија“.

Председник Јун је рекао да влада неће попустити пред захтевима синдиката и упоредио је њихову акцију са нуклеарном претњом Северне Кореје.

Штрајкови су пореметили ланац снабдевања у Јужној Кореји и коштали су земљу 3,5 билиона вона (2,65 милијарди долара) губитака због нереализованих пошиљки током првих 12 дана, саопштило је данас Министарство индустрије.

Процењује се да ће губици порасти у неколико индустрија, мада се промет у лукама незнатно побољшао на 69 посто у односу на просек пре штрајка после председникове наредбе, према владиним подацима.

Mali: Udeo našeg javnog duga u BDP manji nego u Evropskoj uniji

Преузмите андроид апликацију.