Premijera savremene plesne predstave Femine koja se realizuje u produkciji Instituta za umetničku igru, i u sklopu autorskog projekta plesačice Mojce Majcen uz saradnju sa Balkan Dance Projektom, premijerno će biti izvedena u Novom Sadu u Kulturnoj stanici Barka 29. juna, u i Beogradu 30. juna 2023. godine na sceni Madlenianum opera i tetara.
Projekat Femine predstavlja susret dve koreografkinje čiji koreni potiču iz Srbije, Rita Gobi iz Mađarske i Aleksandra Madsen iz Hrvatske. Projekat je ujedno i završna predstava studenata Instituta za umetničku igru.
Plesni preplet koreografkinja i njihovi međusobni plesni razgovori su postavljeni u savremenom obliku međusobno povezanog diptiha pod nazivom Femine za pet igračica. koje preuzimaju jedan jedini identitet; identitet mladih umetnica i promotera „mlade“ savremene plesne scene, kao i u Srbiji tako i u Sloveniji.
Svaka od koreografkinja je u nekom trenutku bila suočena s uticajem koncepta granica u aktivnom odnosu sa vremenom. Imale su iskustvo cepanja i transformacije ličnog i kulturnog identiteta susrećući se s konceptom besmisla na različitim nivoima življenja. U nekom trenutku, kroz osjećaj vlastite raseljenosti, kako unutrašnje tako i spoljašnje, prihvatile su taj mehanizam s jedne strane kao nadu, a s druge, kao apsurd.
Predstavu izvode Katarina Bućić i Tijana Ostojić iz Srbije, Patricija Crnković, Tjaša Bucik i Neža Banovec iz Slovenije.
Autor muzike je David Nik Lipovac, kostim za predstavu je uradio SvarogArt, a asistenti koreografkinja su Ognjen Vučinić i Mojca Majcen.
Rita Gobi
Koreografija: Link – Lanac
Kao jedna karika u lancu, pojedinac je povezan sa zajednicom. Predstava ispituje šta znači živeti u zajednici, šta znači biti jedna od mnogih međusobno povezanih karika.
Zašto pojedinac teži da pronađe zajednicu? Zašto zajednica pušta nekoga, a druge isključuje iz svojih redova? Da li želimo da živimo u zajednici iz sebičnosti ili altruizma? Koliko je hrabrosti potrebno da se bude ta najslabija karika“?
Rita Gobi, je mađarska koreografkinja, pedagog savremene igre i plesačica. Rođena je u Novom Sadu, a diplomirala je na Mađarskoj plesnoj akademiji u Budimpešti.
Bila je učesnik različitih međunarodnih plesnih radionica i rezidencijalnih programa kao što su OMI DANCE Residency sa sedištem u SAD, VARP rezidencija na SE.S.TA-Korespon Dance, u Češkoj, i Morishita Studio u Tokiju pod fondacijom Japana.
Godine 2006. osnovala je plesnu kompaniju Góbi. Od tada je kreirala nekoliko savremenih plesnih produkcija, interaktivnih predstava za decu i učestvovala u raznim interdisciplinarnim projektima (otvaranje izložbi, modne revije, itd.). Poslednjih godina Rita sarađuje sa umetnicima u inostranstvu, a sa svojim nastupima obilazi svet.
Njen solo komad Volitant je dobio nekoliko domaćih i međunarodnih nagrada, a sa istim komadom predstavila se na Festivalu Sola u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu 2022. godine. Profesor je plesa u Umetničkoj školi Nemes Nagy Ágnes, a redovno održava radionice u Mađarskoj i inostranstvu na raznim festivalima. Radi i kao koreograf po pozivu u lutkarskim pozorištima i pozorištima pokreta u radu sa glumcima.
Aleksandra Madsen
Koreografija: Wegsittudrlifk
Ova koreografija proizlazi iz istraživanja smisla i besmisla u kretanju ali i u strukturi. Osnovni alat istraživanja je improvizacija kroz koju izvođačice pronalaze kretanja koja nisu unapred rafinirana i zadata kao telesni jezik.
Taj vokabular se uspostavlja iz aktivne proizvodnje suprotnosti od onoga što se smatra da „ima smisla“. Na taj način izaziva se dekonstrukcija pogleda na celinu kretanja te fragmentarnost izvedbe izbegavajući sadržaj koji se može prepoznati kao kretnja- značenje, kretnja kinestetička smislenost ili kretnja- estetski element.
Koreografija tako, zbog izbegavanja smislenih veza pri proizvodnji vokabulara, istovremeno preispituje pitanje pretpostavljenog smisla i očekivanosti u izvedbi. Tako se principom besmisla uspostavlja vokabular i struktura izvedbe. Besmisao se ne pokušava „usmisliti“ već pretpostavlja telesni i izvedbeni aksiom. Time se i telo i struktura vraća na ispitivanje temeljnih motivacija za kretanje, ali i proizvodnje smisla.
Za razliku od samog apstraktnog kretanja, koji se više dotiče vizuelnog aspekta izvedbe, ova koreografija stavlja naglasak na anticipaciju kao temelj za estetski doživljaj. Izbegavanjem „smisla“ i svesnog kontrasta u izvedbeni besmisao, izvođači tako proizvode koreografski materijal koji varira na granici između apsurda i nade.
Aleksandra Madsen diplomirala je Dramaturgiju izvedbe i završila BA studije Savremenog plesa – nastavnički smer na Akademiji dramskih umetnosti u Zagrebu.
Usavršavala se u Hrvatskoj i inostranstvu kod čuvenih plesnih pedagoga u različitim plesnim praksama (Laban Center London, ImPulsTanz). Bila je stalna članica Zagrebačkog plesnog ansambla (2009-2016) sarađujući sa mnogim inostranim koreografima.
Istovremeno je razvijala sopstvenu umetničku praksu istražujući proširene oblike izvođačkih dela i koreografije osnujući umetničku organizaciju MasaDanceCompany s Ognjenom Vučinićem. Kao autorka ostvarila je brojne zapažene predstave: TI, ONA, RAVE (ON)!). Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta 2014. za najbolje plesno ostvarenje u predstavi „Hermafroditi duše“ Žaka Valente, a kao koreografkinja, dobitnica je „Nagrade za najperspektivnijeg mladog koreografa“ 2004. godine, „Nagrade kritike na Festivalu koreografskih minijatura“ 2011. godine u Beogradu i Grand Prix na 6. Međunarodnom festivalu savremenog plesa u Alžiru za predstavu „TI“ u koautorstvu s Vučinićem.
Kao plesni pedagog predaje u Hrvatskoj i u inostranstvu, podučavajući savremeni ples, partnering i improvizaciju. Radi i kao nastavnica u Srednjoj školi za savremeni ples Umetničke škole Franje Lučića u Velikoj Gorici, surađuje sa Institutom za umetničku igru u Beogradu, i sa Akademijom dramskih umetnosti u Zagrebu na studijama Savremenog plesa. Član je Saveza scenarista i pisaca izvođačkih dela i predsednica UO Udruge plesnih umjetnika Hrvatske. Živi i radi u Zagrebu.
Diplomski koncert studenata trube – Vladimir Merei i Boško Bismiljak u KS Eđšeg
Preuzmite android aplikaciju.