Обавеза увођења климатски неутралног горива у Европској унији ће отворити питања од велике важности за аутомобилску индустрију, али ће се код нас те промене одвијати доста спорије због куповне моћи становништва, рекао је Петар Величковић са портала Половни аутомобили поводом закона ЕУ према којем се прекида продаја аутомобила са емисијом угљен-диоксида (ЦО2) унутар Европске уније од 2035. године.
„Европска унија је практично у последњем моменту дозволила производњу возила са СУС моторима, која би користила еколошко гориво од 2035. године. То је климатски неутрално гориво, уколико се произведе од обновљивих извора енергије. Овом променом отвориће се нека нова питања од велике важности за аутомобилску индустрију“, рекао је Величковић за Танјуг.
Како је навео, поставља се питање колико ће коштати литар таквог горива.
„Док неке процене говоре да цена не би требало да прелази два евра по литру, други сматрају да би литар могао да кошта чак осам евра. Постоји и питање ко ће и на који начин контролисати да ли је возач сипао синтетичко гориво на пумпи или обичан безнин или дизел, јер ради се заправо о горивима са врло сличним својствима, која су произведена на другачији начин“, каже Величковић.
Ипак, каже он, већ сада је јасно да ће се код нас промене одвијати знатно спорије.
„Пре свега, ми имамо огромну разлику у продаји нових и половних аутомобила. Прошле године је продато 22.785 нових возила, док је први пут регистровано преко 132.000 половњака из увоза, што нам доста говори о куповној моћи нашег становништва. Наш возни парк је у просеку стар више од 17 година, тако да ће прелазак на еколошки прихватљивија возила трајати годинама“, каже Величковић.
Он сматра да свакако охрабрује то што расте интересовање за еколошки прихватљиве аутомобиле, што показује и статистика портала.
„Прошле године су хибриди чинили 17 одсто укупне продаје нових возила. У 2021. години хибриди су чинили 12 одсто тржишта, а у 2020. то је било свега шест одсто“, каже Величковић.
Добра је ствар и што држава покушава да стимулише возаче да купују еколошка возила, каже Величковић.
Министри енергетике земаља чланица Европске Уније су одобрили закон према којем се прекида продаја аутомобила са емисијом угљен-диоксида (CO2) унутар Европске уније од 2035. године, након што је Немачка добила изузеће за аутомобиле који користе е-горива, пренео је раније Ројтерс.
Како наводе, нови аутомобили продати од 2035. године морају да имају нулту емисију CO2, а они који буду продавани од 2030. до 2035. морају да имају најмање за 55 одсто нижу емисију у односу на оне из 2021. године.
Pet članica EU traži mere zbog većeg uvoza poljoprivrednih proizvoda iz Ukrajine
Преузмите андроид апликацију.