Почетна > Бизнис
Бизнис

Повећана тражња за пролећним путовањима

Пролећна путовања којима наруку иде и лепо време, ове године су за више од 20 одсто продаванија него 2023. Туристичке агенције које су после овогодишњег Сајма туризма забележиле и више уплата за сезону понудиле су нове дестинације које ће, верују, заинтересовати многе да оду на краћи одмор.
Фото: Unsplash/Made to Change

Лепо време, па људи воле да путују. У Националној асоцијацији туристичких агенција Јута кажу да је интересовање за ова пролећна путовања повећано иако су цене мало више него раније.

Утисак је да су се промениле и навике у путовањима, те да је све више људи који желе да иду на краће одморе, а чешће, јер је тако лакше за организацију и одсуство са посла.

„Осим европских градова који су у понуди у већини агенција, у ово доба године путницима су занимљиви Египат и Тунис. Када је реч о летњим аранжманима, они који су могли раније да планирају своје одморе сигурно су профитирали, јер су попусти за ране уплате били заиста велики“ каже Александар Сеничић, директор Јуте.

Велико је интересовање за европске градове, где се иде традиционално у ово доба године, за северну Италију, али и за градове у бившим југословенским републикама где по врло приступачним ценама могу да се нађу занимљиви аранжмани.

На питање какве су цене у односу на прошлу годину, Сеничић каже да је скупљи превоз, али и смештај и да су цене можда у просеку више за око 10 одсто. Када је реч о летњим аранжманима и ту је било поскупљења, али очекивано с обзиром на целокупну економску ситуацију у свету. У Грчкој се, каже он, бележи поскупљење струје, али и свих других трошкова, пре свега, радне снаге, која је и тамо велики проблем.

„И даље највећи број наших грађана планира одмор у Грчкој. На снази су и попусти за ране уплате. Цене су и даље приступачне у предсезони и постсезони, док је у самом јеку сезоне дошло до поскупљења и то око 15 одсто у приватном смештају и до 20 одсто у хотелима“ објашњава Сеничић.

У туристичким агенцијама подсећају путнике на још важеће попусте и кажу да се осећа потреба туриста да посете и неке нове пределе. Љубиша Нешовановић из агенције „Робинзон” каже да су ове године у понуду уврстили Трансилванију и Букурешт аутобусом и авионом, јер путници траже нове дестинације.

Upotreba električnih automobila u Rumuniji porasla za 26 odsto

Преузмите андроид апликацију.