Poslanici u Odboru za zaštitu životne sredine Evropskog parlamenta su podržali plan EU o zabrani prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine, ali su glasali protiv predloga za radikalno smanjenje emisija CO2 unutar ove decenije.
Propisi koje nije podržao Odbor sastoje se u tome da se ide dalje od onoga što je predložila Komisija. EK je zacrtala smanjenje emisije CO2 za 55 posto do 2030. godine u odnosu na nivo iz 2021. godine. Neke interesne grupe su zahtevale i više, što bi proizvodnju i prodaju dizelaša i benzinaca učinilo neodrživom. Takav potez Odbora će verovatno pozdraviti mnogi kupci (i predstavnici autoindustrije, koji su verovatno lobirali za ovakvu odluku) jer to znači da cene novih automobila ne bi trebalo da preterano rastu te da ćemo verovatno i dalje kupovati male gradske automobile (koju su nam najpristupačniji) do 2030. godine.
Kombinovanjem električnih automobila i vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem proizvođači automobila će verovatno postići tražene ciljeve smanjenja emisija. Odbor je podržao predlog za 100-procentno smanjenje emisije CO2 do 2035. godine, što bi onemogućilo prodaju novih vozila na fosilna goriva u bloku od 27 zemalja.
Dodatna sredstva za subvencionisanje kupovine eko vozila.
Evropska komisija je predložila ciljeve kao deo većeg paketa politika o klimatskim promenama prošlog juna. Evropski parlament će u narednim mesecima glasati o predlozima za emisije CO2 u automobilskom sektoru, nakon čega poslanici i države EU moraju da pregovaraju o konačnim pravilima.
EU takođe raspravlja o tome da se državama uslovi širenje mreže punionica za električna vozila. Bez toga ideja o kraju prodaje benzinaca i dizelaša 2035. godine nema previše smisla.
Da li će uz subvencije budućnost električnih vozila u Srbiji biti bliža?
Preuzmite android aplikaciju.