Потрошња на оглашавање у претраживању засновано на вештачкој интелигенцији (АИ) требало би да порасте на скоро 26 милијарди долара до 2029. године, са нешто више од милијарду долара ове године у САД, због брзог усвајања технологије и софистициранијег циљања корисника, показали су данас подаци компаније Емаркетер.

Компаније које се ослањају на традиционалне огласе за претрагу засноване на кључним речима могле би да доживе пад прихода због растуће популарности огласа за претрагу заснованих на вештачкој интелигенцији, који нуде већу погодност и ангажовање за кориснике, према истраживачкој фирми.
Гиганти претраживања попут компаније Google, у власништву компаније Alphabet, и компаније Бинг, компаније Microsoft, додали су могућности вештачке интелигенције како би се такмичили са четботовима као што су ChatGPT и Perplexity АИ компаније ОпенАИ, који корисницима пружају директне информације без потребе да кликћу на више резултата.
Компанија Apple истражује интеграцију могућности претраживања заснованих на вештачкој интелигенцији у свој прегледач Сафари, потенцијално се удаљавајући од свог дугогодишњег партнерства са компанијом Google.
Извештај је објављен док расте забринутост због тога што се корисници све више окрећу четботовима за конверзационо претраживање, а резултати претраге засновани на вештачкој интелигенцији могли би да преокрену пословне моделе неких компанија.
Преузмите андроид апликацију.