Početna > Biznis
Biznis

Popunjenost domaćih hotela i do 70 odsto

Smeštaj je za oko 20 odsto skuplji nego prošle godine, ali su troškovi porasli za 30 procenata, kažu hotelijeri.
Foto: Zlatibor Mountain Resort & Spa

Ovog proleća je turistički sektor pokazao da kriza izazvana pandemijom definitivno prolazi, ali samo u slučaju potrebe za putovanjima.

Turističke agencije zadovoljno „trljaju dlanove”, jer je ogromno interesovanje za prolećnim destinacijama. Iako je reč o jeftinijim aranžmanima, posla, kažu, ima dovoljno.

Veliki broj naših građana je otišao i na domaće turističke rute. U prilog tome govori i podatak da je popunjenost hotela u najpoznatijim planinskim centrima i banjama veća od 70 odsto.

Dr Georgi Genov, direktor poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede „Hores”, rekao je za „Politiku” da je popunjenost u hotelima veća nego u januaru 2022, ali su i cene više.

– U domaćim hotelima oko praznika beleži se veća popunjenost posebno na planinama i u banjama. Smeštaj je skuplji za oko 20 odsto u odnosu na prošlu godinu, ali su i troškovi sigurno porasli za 30 procenata. Osim troškova, domaći hotelijeri se suočavaju sa ogromnim problemima u vezi sa radnom snagom. Manje je radnika. raste poseta i to se odražava i na kvalitet ponude – naveo je Genov.

Upitan ko su gosti koji su popunili domaće hotele, odgovorio je da su to turisti uglavnom iz dijaspore, ali i iz regiona koji su iskoristili ove praznike da obiđu i Srbiju. Inače, u Beogradu je popunjenost hotela u ovom trenutku oko 60 odsto.

Inflacija i generalno rast troškova osetio se i u evropskim metropolama, pa oni koji planiraju da otputuju u Evropu mogu da računaju da će smeštaj ovog proleća plaćati za trećinu više nego u istom periodu 2022. godine.

Momirović: Na najvećem svetskom tržištu – Kini, imaćemo najbolje uslove u Evropi

 

Preuzmite android aplikaciju.