Smeštaj je za oko 20 odsto skuplji nego prošle godine, ali su troškovi porasli za 30 procenata, kažu hotelijeri.
Ovog proleća je turistički sektor pokazao da kriza izazvana pandemijom definitivno prolazi, ali samo u slučaju potrebe za putovanjima.
Turističke agencije zadovoljno „trljaju dlanove”, jer je ogromno interesovanje za prolećnim destinacijama. Iako je reč o jeftinijim aranžmanima, posla, kažu, ima dovoljno.
Veliki broj naših građana je otišao i na domaće turističke rute. U prilog tome govori i podatak da je popunjenost hotela u najpoznatijim planinskim centrima i banjama veća od 70 odsto.
Dr Georgi Genov, direktor poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede „Hores”, rekao je za „Politiku” da je popunjenost u hotelima veća nego u januaru 2022, ali su i cene više.
– U domaćim hotelima oko praznika beleži se veća popunjenost posebno na planinama i u banjama. Smeštaj je skuplji za oko 20 odsto u odnosu na prošlu godinu, ali su i troškovi sigurno porasli za 30 procenata. Osim troškova, domaći hotelijeri se suočavaju sa ogromnim problemima u vezi sa radnom snagom. Manje je radnika. raste poseta i to se odražava i na kvalitet ponude – naveo je Genov.
Upitan ko su gosti koji su popunili domaće hotele, odgovorio je da su to turisti uglavnom iz dijaspore, ali i iz regiona koji su iskoristili ove praznike da obiđu i Srbiju. Inače, u Beogradu je popunjenost hotela u ovom trenutku oko 60 odsto.
Inflacija i generalno rast troškova osetio se i u evropskim metropolama, pa oni koji planiraju da otputuju u Evropu mogu da računaju da će smeštaj ovog proleća plaćati za trećinu više nego u istom periodu 2022. godine.
Momirović: Na najvećem svetskom tržištu – Kini, imaćemo najbolje uslove u Evropi
Preuzmite android aplikaciju.