Bez obzira na izmene propisa, na povoljnije uslove kreditiranja, povećanje plata, kao i veću ponudu novih vozila, građani koji žele da promene automobil i dalje se najčešće odlučuju za kupovinu četvorotočkaša starijih od deset godina.
Najava novih pravila na tehničkom pregledu i merenja izduvnih gasova izazvala je pravu pometnju kod vlasnika automobila.
Odluka je odložena, tako da je, kako su ga neki nazvali, „dan D“ za polovnjake, naročito dizelaše, sada jul 2023. godine.
Gotovo je izvesno da se do tada na srpskim putevima neće značajno uvećati broj novijih automobila, koji ispunjavaju ekološke standarde.
Na našim putevima vozila u proseku imaju 17 godina, pa ne čudi da su se njihovi vlasnici uplašili da neće proći najavljene, strože tehničke preglede.
Cilj je da se na srpskim drumovima nađu mlađa vozila koja će ispunjavati ekološke standarde.
Većina vozača koja kupuje polovne automobile kažu da se na to odlučuju, naravno, zbog cene. A u poslednje vreme cena polovnih automobila skače.
Razlog za to je nedostatak novih vozila čija je proizvodnja usporena zbog manjka ugradnih delova koji dolaze sa Dalekog istoka.
Analitičar Dušan Cincar objašnjava da su se vozila ranije isporučivala za mesec-dva, a da je sada proizvodnja pomerena za sedam-osam meseci.
„Samim tim, čim nema novih automobila raste cena polovnih automobila u celoj Evropi. Kao sistem spojenih sudova i kod nas je porasla cena u poslednjih godinu dana za deset do dvadeset odsto“, navodi Cincar.
Ponuda na auto-placevima je velika, a prosečna starost vozila oko deset godina.
Dušan Cincar ukazuje da su ljudi željni novih automobila, ali ne mogu to sebi da priušte, pa samim tim gledaju da kupe ono što mogu, a to su polovni automobili.