Почетна > Бизнис
Бизнис

Половна возила и даље најпродаванија

Без обзира на измене прописа, на повољније услове кредитирања, повећање плата, као и већу понуду нових возила, грађани који желе да промене аутомобил и даље се најчешће одлучују за куповину четвороточкаша старијих од десет година.
Фото: Unsplash/parkergibbsmccullough

Најава нових правила на техничком прегледу и мерења издувних гасова изазвала је праву пометњу код власника аутомобила.

Одлука је одложена, тако да је, како су га неки назвали, „дан Д“ за половњаке, нарочито дизелаше, сада јул 2023. године.

Готово је извесно да се до тада на српским путевима неће значајно увећати број новијих аутомобила, који испуњавају еколошке стандарде.

На нашим путевима возила у просеку имају 17 година, па не чуди да су се њихови власници уплашили да неће проћи најављене, строже техничке прегледе.

Циљ је да се на српским друмовима нађу млађа возила која ће испуњавати еколошке стандарде.

Већина возача која купује половне аутомобиле кажу да се на то одлучују, наравно, због цене. А у последње време цена половних аутомобила скаче.

Разлог за то је недостатак нових возила чија је производња успорена због мањка уградних делова који долазе са Далеког истока.

Аналитичар Душан Цинцар објашњава да су се возила раније испоручивала за месец-два, а да је сада производња померена за седам-осам месеци.

„Самим тим, чим нема нових аутомобила расте цена половних аутомобила у целој Европи. Као систем спојених судова и код нас је порасла цена у последњих годину дана за десет до двадесет одсто“, наводи Цинцар.

Понуда на ауто-плацевима је велика, а просечна старост возила око десет година.

Душан Цинцар указује да су људи жељни нових аутомобила, али не могу то себи да приуште, па самим тим гледају да купе оно што могу, а то су половни аутомобили.