Plan generalne regulacije starog gradskog jezgra, odnosno izmene i dopune kojima je obuhvaćen prostor buduće podzemne garaže u Ulici Modene, bio je na javnom uvidu do 15. oktobra.
Tim dokumentom definisana je maksimalna zona gradnje, prilazi novom objektu, ulazne i izlazne rampe, te raspored infrastrukture, kao i parterno uređenje površine ispod koje će biti izgrađena javna garaža, uz obaveznu zaštitu spomenika prirode – stabla “koprivića”.
Usvajanje planskog dokumenta neophodno je kako bi počela gradnja garaže, a osim te u centru su, inače, predviđene još tri – kod zgrade Pokrajinske vlade i Skupštine, na Trgu republike, kao i na uglu Šafarikove i Uspenske. Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje četiri javne garaže zaključen je prošle godine s firmama “Best in parking – holding” AG iz Beča i “Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem ”Javne garaže”, u kom je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Javne garaže u Ulici Modene, na Trgu republike i ispod zelene površine pored Izvršnog veća biće podzemne, dok je u Šafarikovoj planirana nadzemna garaža, s tim da je koncesionaru upravljanje tim objektima povereno na 40 godina i u tom periodu dostavljaće Gradu plan poslovanja.
Planskim dokumentom nije ograničen broj podzemnih etaža, već je samo navedeno da ih mora biti najmanje dve, s po oko, kako je procenjeno, 100 parking-mesta. Urbanisti su predvideli dva ulaza-izlaza u objekat, odnosno dve rampe s po dve trake minimalne širine 5,5 metara. Rampe za pristup objektu planirane su u jugoistočnom delu Ulice Modene, nakon raskrsnice s Bulevarom Mihajla Pupina, tako da će taksi stajalište biti izmešteno. Kada garaža bude završena, ta površina će biti iskorišćena za proširenje biciklističkog i pešačkog prostora, kao i pejzažno uređenje.
Kako se može primetiti, zona izgradnje podzemne garaže usklađena je s zonom zaštite spomenika prirode – stabla koprivića, kao i Tanurdžićeve palate. Budući da u nacrtu plana nisu obeleženi pešački i protivpožarni ulazi/izlazi iz garaže, to će biti definisano urbanističko-arhitektonskim projektom. Izgradnja novog objekta uticaće na saobraćajno rešenje u južnom delu Ulice Modene jer su na prostoru postojećeg kolovoza planirane pristupne rampe, te su severoistočno i jugozapadno od njih predviđene jednosmerne kolovozne trake, što će obezbediti nesmetan pristup Ulici Ilije Ognjanović i Trgu slobode.
Preuzmite android aplikaciju.