Prvi meseci ove godine protekli su u duhu sajamske atmosfere, rođendana Grada Novog Sada, dočeka prvog putničkog broda u 2023, promocije digitalne mape Novog Sada i Fruške gore, kao i konstruktivnih sastanaka u zemlji i inostranstvu, tokom kojih je Turistička organizacija Grada Novog Sada predstavila ponudu i još jednom potvrdila status Novog Sada kao jedne od omiljenih turističkih destinacija.
O tome da je promocija bogate ponude sadržaja za posetioce dala rezultate govore i najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku Srbije. Na teritoriji Grada Novog Sada u periodu januar – mart 2023. godine ukupno je boravilo 40.374 turista što predstavlja rast u odnosu na isti period prethodne godine za 25,4%. Od toga domaćih turista je bilo 15.697, a stranih 24.677. Najbrojniji su bili turisti iz Hrvatske, Ruske Federacije, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Rumunije, Nemačke, Severne Makedonije, Bugarske, Crne Gore i Kine.
Prema istom izvoru u periodu januar – mart 2023. godine ukupno je ostvareno 118.154 noćenja što predstavlja rast od 22,9%. Od toga domaći turisti su ostvarili 34.871 noćenja, a strani 83.283.
Među strancima najviše noćenja su ostvarili turisti poreklom iz Ruske Federacije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Rumunije, Kine, Slovenije, Nemačke, Turske, Severne Makedonije, Crne Gore.
Od početka godine Turistička organizacija Grada Novog Sada učestvovala je na ukupno 13 domaćih i inostranih sajmova turizma i promotivnih događaja, među kojima su oni u Beču, Štutgartu, Berlinu, Ljubljani, Sofiji, Zagrebu, kao i u Beogradu i Nišu.
Fokus uspešnog predstavljanja bio je na autentičnim proizvodima i sadržajima koje nudi ne samo Novi Sad, već i njegova okolina: Fruška gora kao oaza za rekreaciju i uživanje, sa manastirima, vinarijama i Sremskim Karlovcima.
Povodom Dana grada koji se svake godine održava 1. februara, Turistička organizacija Grada Novog Sada je zajedno sa novosadskim ustanovama kulture inicirala i organizovala 4. i 5. februara „Dane otvorenih vrata“, kako bi građanima Novog Sada omogućila da kroz čitav niz besplatnih događaja budu deo proslave.
Svi zainteresovani su mogli da se bolje upoznaju sa gradom i Petrovaradinskom tvrđavom kroz ogranizovane vođene besplatne turističke ture. Prema preliminarnim izveštajima dobijenim od ustanova kulture, u tim programima učestvovalo je oko 7.000 ljudi, a još 4.000 dece dobilo je slikovnice „Grad golubjieg srca“, koje TONS tradicionalno 1. februara svake godine poklanja prvacima.
Ove godine, Novi Sad je bio grad u kojem je zvanično otvorena turistička sezona kruzera za celu Srbiju, pristizanjem broda „Amaverde“ sa oko 150 putnika iz Sjedinjenih Američkih Država.
Na događaju koji je organizovalo Prvo parobrodsko društvo uz podršku Turističke organizacije Grada Novog Sada, gosti su dočekani uz aplauz, tradicionalno posluženje i folklorni nastup, a zatim su peške ili biciklima nastavili obilazak grada. Aktuelni podaci Agencije za upravljanje lukama pokazuju da su 2022. na putničkom pristaništu u Novom Sadu pristala 372 putnička broda, kada se iskrcalo više od 35.000 putnika.
U prostorijama Turističke organizacije Grada Novog Sada krajem aprila promovisana je digitalna mapa Novog Sada i Fruške gore, na čijoj implementaciji je TONS radio u prethodnom periodu.
Nakon prve faze izrade, na mapi je obeleženo blizu 600 tačaka najznačajnijih turističkih atrakcija, vinarija, restorana, planinarskih staza, javnog prevoza i drugo, sa navigacijama do svakog odredišta. U drugoj fazi fokus će biti na dodavanju novih kategorija sa najznačajnijm lokacijama u Novom Sadu. Treća faza podrazumevaće izradu mobilne aplikacije, koja će pored digitalne mape sa atrakcijama sadržati i kalendar sa manifestacijama, kao i predloge za vikende u Novom Sadu. Mapa se nalazi na zvaničnom sajtu TONS-a.
U konferencijskoj sali Turističke organizacije Grada Novog Sada održan je radni sastanak sa predstavnicima novosadskih hotelijera.
Na sastanku se pričalo o budućim planovima razvoja, jačem umrežavanju turističke privrede i TONS-a, povezivanju ovog dela turističke privrede sa privredom ciljanih gradova, kao i planovima razvoja kongresnog turizma u našem gradu. Reviridrali su se dosadšnji rezultati i isticali predlozi za poboljšanje turizma u Novom Sadu.
Dinamični početak godine proširio je naš krug poznanstava, otvorio nove vidike i stvorio ideje koje obećavaju uspešnu realizaciju tokom narednih meseci, odnosno prolećne i letnje sezone u kojima Novi Sad diše u ritmu želja i potreba turista. I narednih meseci očekuje nas pojačana promocija putem digitalnih kanala kroz koje ćemo pozivati turiste iz regiona da iskoriste lepo vreme i mnoštvo najavljenih događaja i posete „Srpsku Atinu“.
Preuzmite android aplikaciju.