Vest o početku rekonstrukcije staze na Futoškom putu i istoimenoj ulici obradovala je mnoge Novosađane jer su one već godinama oštećene i, zbog korenskog sistema drveća, pune brojnih “zakrpa” i denivelacija.
U toku su pripremni radovi, poput iskolčavanja trase, raščišćavanja i obeležavanja terena, a iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije navode da je izvođač uveden u posao 26. avgusta.
Građevinci i mehanizacija trenutno su raspoređeni kod GSP-a jer radovi, kako je planirano, počinju od Bulevara kneza Miloša, na levoj strani Futoškog puta, posmatrano iz Veternika ka gradu. Vrednost investicije je oko 181,14 miliona dinara s PDV-om, od čega je Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine obezbedila 70 miliona. Ostatak će biti izdvojen iz gradskog bydžeta.
Biciklistička staza u Rumenačkoj ulici dobila novi asfalt
Reč je o drugoj fazi radova, kojom je obuhvaćena deonica od Hajduk Veljkove ulice do Bulevara patrijarha Pavla. Osim izgradnje staza, predviđeno je i postavljanje saobraćajne signalizacije, klupa i korpi za otpatke, kao i urbane opreme, poput nosača za bicikle i žardinjera. Rok za završetak rekonstrukcije i postavljanja opreme je 240 dana, a posao je poveren novosadskom “Put investu”, koji je na tenderu učestvovao s firmom “AB&CO”.
Predmet projekta, koji je uradio Arhitektonsko- građevinski institut iz Novog Sada, su staze sa obe strane ulice, ukupne dužine sedam kilometara, prelazi, autobuska stajališta, platoi ispred škola i drugih javnih ustanova, kao i platoi za kontejnere. Rekonstrukcija je podeljena u dve faze, odnosno na deonice od Bulevara oslobođenja do Hajduk Veljkove i od te ulice do Bulevara patrijarha Pavla.
Kako je u tenderskoj dokumentaciji objašnjeno, deonice na kojima nisu rešeni imovinsko-pravni odnosi, od Ulice Ilariona Ruvarca do Bulevara Evrope, izostavljene su iz projekta, kao i one od Bulevara Evrope do Ulice cara Dušana, s južne strane. Osim oštećenja, odgovorni projektanti su kao probleme naveli i nedovoljan kapacitet, imajući u vidu povećan obim biciklističkog saobraćaja, ali i bezbednost biciklista u zonama raskrsnica, kao i automobile parkirane na stazama.
Biciklističke staze će celom dužinom, s obe strane ulice, biti proširene.
To će, između ostalog, obezbediti neometano mimolilaženje i preticanje. Takođe, biće udaljene i od drvoreda, što će smanjiti uticaj korenskog sistema i oštećenja kolovozne konstrukcije, kao i moguću štetu na drveću prilikom gradnje.
Postavljanjem odgovarajućih barijera biće rešen problem fukcionisanja pešačkog i biciklističkog saobraćaja, zbog nepropisno parkiranih automobila, a da vozila, na kolskim ulazima individualnih objekata, ne bi ometala kretanje, gde god je to moguće, biće ostavljeno pet metara od protočnog dela Futoške ulice do biciklističkih staza.
Gde prostorne mogućnosti to dozvole, živa ograda će biti izmeštena, ali je ostavljen slobodan prostor za formiranje nove ili, pak, nekih drugih zasada između staza. Pešački i biciklistički saobraćaj će biti razdvojen na deonicama gde su uslovi to dozvolili. Kako je objašnjeno, na mnogim mestima to nije bio slučaj. Projektanti navode da su dva razloga za to – korenje drveća i kolski ulazi.
Negujmo kulturu biciklizma u Novom Sadu
Kada je reč o stajalištima, njihov položaj ostaje isti, uz korekcuju dužine, tako da mogu stati dva standardna autobusa. Širina pešačkih staza varira od 2,25 do tri metra, u zavisnosti od raspoloživog prostora, a pešački prelazi su prilagođeni kretanju slepih i slabovidih, kao i osoba s invaliditetom.
Planirano je popločanje behaton kockama, a u blizini javnih objekata projektovana su odmorišta s odgovarajućim mobilijarom. Postavljanje klupa predviđeno je i kod autobuskih stajališta. Kante za otpatke biće raspoređene u blizini klupa. Na mini trgu kod kraka Ulice braće Ribnikar planirane su i žardinjere sa zelenilom. Parking mesta za bicikle nalaziće se na dva mesta – u blizini Satelitske pijace i u Školskoj ulici.
Preuzmite android aplikaciju.