Početna > Indeks

Aktuelno Indeks Novi Sad

Pitali smo studente: Zašto ste upisali Prirodno-matematički fakultet? (VIDEO)

Prirodno-matematički fakultet Univerziteta u Novom Sadu je obrazovna i naučna ustanova na kojoj se stiču znanja i obavljaju naučna istraživanja iz oblasti biologije, hemije, fizike, matematike, informatike, geografije, turizmološke struke i zaštite životne sredine.

Prirodno-matematičke discipline razvijale su se i kadrovski jačale u okviru pojedinih fakulteta sve do 1961. godine.

Jačanjem grupa prirodno-matematičkih nauka u okviru Filozofskog fakulteta, postepeno su se sticali uslovi za osnivanje priodno-matematičkog fakulteta.

Savet Filozofskog fakulteta u Novom Sadu doneo je 22. maja 1969. godine odluku da se od Prirodno-matematičkog smera Filozofskog fakulteta u Novom Sadu osnuje Prirodno-matematički fakultet.
prirodno
Foto: Gradske info

Skupština SAPV na zajedničkoj sednici Pokrojinskog veća i Prosvetno-kulturnog veća, održanoj 9. jula 1969. godine dala je saglasnost na ovu Odluku.

Tokom 1989. godine prostorni razvoj Prirodno-matematičkog fakulteta se zaokružuje izgradnjom „Plave zgrade“ locirane između Instituta za matematiku i fiziku i Instituta za biologiju. U novi objekt se useljavaju Institut za hemiju, Institut za geografiju i Dekanat fakulteta.

Prirodno-matematički fakultet je već godinama, kao kredibilan partner, prisutan u nacionalnim, a sve više u međunarodnim istraživačkim i inovacionim projektima.

O kompetenciji istraživača sa PMF-a svedoči i podatak da se među 30 najcitiranijih istraživača sa teritorije AP Vojvodine nalazi čak 20 profesora i saradnika sa PMF-a.

Sa više od 600 zaposlenih i više od 5.000 studenata, ovo je najveći Prirodno-matematički fakultet u našoj zemlji.
prirodno
Foto: Gradske info

Na PMF-u se nastava sprovodi na osnovnim i master akademskim studijama, kao i na doktorskim studijama. Fakultet izvodi nastavu na pet departmana kroz više od 50 akreditovanih studijskih programa:

Svaki program je usaglašen sa realnim potrebama za zaposlenjem mladih kadrova, pa je posledično i diploma PMF-a garant budućeg lakšeg zapošljavanja u okviru stečenih kompetencija.

Na fakultetu se objavi 300 radova u časopisima sa SCI liste godišnje, pet članova SANU dolazi sa ovog fakulteta, a na fakultetu se nalazi i Jedini centar izvrsnosti za matematiku u našoj zemlji od 2007. godine.

Na PMF-u su akreditovana četiri tela za ocenjivanje usaglašenosti, redovno se izdaje sedam naučnih časopisa, a Herbarijum – BUNS, koji je međunarodno registrovan, jedan je od tri u Srbiji (sadrži više od 180.000 eksikata).

Foto: Gradske info

U razgovoru sa studentima ovog fakulteta, pokušali smo da saznamo zašto su se odlučili da upišu ovaj fakultet, koji su im najteži ispiti, omiljeni profesori i gde sebe vide nakon završetka studija.

Više od 200 učesnika foruma studenata PMF-a na Zlatiboru (FOTO)