Пандемијске бебе имају измењен микробиом црева, каже истраживање: Отпорније су и на алергијске болести

Закључци током пандемије ковида-19 довели су до промена у организму беба које су их можда заштитиле од болести и алергија, показало је истраживање.
Фото: Pexels/Bruna Saito

Истраживачи са Универзитетског колеџа Корк у Ирској открили су да деца рођена у локдауну имају измењен микробиом црева – екосистем добрих и лоших бактерија у цревима које помажу у варењу, уништавају штетне бактерије и помажу у контроли имуног система.

Утврђено је да је биом кориснији код новорођенчади.

Истраживачи верују да је то довело до тога да „ковид бебе“ имају нижу стопу алергијских стања од очекиване, као што су алергије на храну, у поређењу са бебама пре пандемије, открили су научници.

Такође им је било потребно мање антибиотика за лечење болести.

Истраживачи су анализирали узорке фекалија од 351 Ирске бебе рођене у прва три месеца пандемије, између марта и маја 2020, и упоредили их са узорцима беба рођених пре пандемије. Онлајн упитници су коришћени за прикупљање информација о исхрани, кућном окружењу и здрављу како би се урачунале варијабле.

Узорци столице су узимани у шестом, 12. и 24. месецу, а тестирање на алергије је обављено у 12. и 24. месецу.

Утврђено је да новорођенчад рођена током пандемије имају више корисних микроба добијених од мајке након рођења, што би могло да служи као одбрана од алергијских болести.

Ако појединци имају поремећен микробиом црева, то може довести до развоја алергија на храну.

Бебе рођене у пандемији имале су нижу стопу алергија: око пет одсто беба оболелих од ковида развило је алергију на храну у првој години, у поређењу са 22,8 одсто код беба пре ковида.

Истраживачи су рекли да су мајке преносиле корисне микробе на своје бебе док су биле трудне, а бебе су добијале додатне микробе из околине након што су се родиле. Студија је такође открила да су бебе рођене током изолације имале мање инфекција јер нису биле изложене клицама и бактеријама.

То је значило да им је потребно мање антибиотика, који убијају добре бактерије, што доводи до бољег микробиома. Бебе у изолацији су такође биле дуже дојене, што је пружило додатне погодности.

Истраживачи се надају да ће поново испитати децу када буду имала пет година како би видели да ли постоје дугорочни утицаји раних промена у микробиому црева.