U prvom tromesečju ove godine prodato je oko 17 odsto manje polovnih automobila nego u istom periodu 2021, a tri odsto manje nego pretpandemijske 2019. godine, izjavila je Romana Takov iz portala Polovni automobili.
Prema prvim analizama podataka sa tog portala za ovu godinu, cene su u prvom kvartalu bile više za oko 20 procenata u odnosu na prvi kvartal porethodne godine.
„Prošle godine je započeo proces oporavka tržišta polovnih automobila od pandemije. Još uvek je teško reći šta sve utiče na tržište. Uticaj pandemije je i dalje vidljiv, a vidi se u manjoj ponudi, smanjenoj proizvodnji novih automobila, što automatski utiče na rast cena“, rekla je Takov Tanjugu.
Prema našim očekivanjima, sukob u Ukrajini će imati slične posledice, a to znači rast cena novih i polovnih automobila zbog teškoća u nabavci delova i smanjene proizvodnje, kao i ponude.
Takov je dodala da još uvek nema precizne podatake o broju uvezenih polovnjaka.
Kako kaže, može se očekivati rast uvoza, jer je Ukrajina, kao jedan od najvećih uvoznika polovnih automobila iz Evrope, zbog ratnih dejstava isključena s tržišta.
„Postoje očekivanja da će isključivanje Ukrajine iz nabavke otvoriti više prostora za naše tržište, što znači veću ponudu i pad cena. Po našem mišljenju, taj scenario je malo verovatan ili može doneti samo kratkoročne efekte od nekoliko meseci, zbog smanjenja broja novoproizvedenih automobila. Pre se može očekivati rast cena polovnih automobila“, ocenila je Takov.
Ona je iznela podatke Polovnih automobila s kraja prošle godine, prema kojima su cene polovnih automobila porasle za 16 odsto u odnosu na 2020. godinu.
„Još analiziramo podatke sa našeg sajta za ovu godinu, ali prema prvim analizama cene su u prvom kvartalu ove godine više za oko 20 procenata u odnosu na prvi kvartal porethodne“, navela je Takov.
Dodala je da su krajem 2021. najtraženija bila vozila s cenom od 3.000 evra do 5.000 evra, zatim ona koja su koštala od 2.000 do 3.000 evra i na trećem mestu po traženosti su bili automobili sa cenom od 5.000 do 7.000 evra.
Takov je otkrila da činjenica da je dizel gorivo značajno skuplji od benzina i TNG-a nije uticalo na poromenu orijentacije vozača.
„Ne vidimo još uvek efekte aktuelne situacija na tražnju. Još uvek naši vozači preferiraju dizel motore, koji čine 65 odsto prodatih polovnih automobila iz uvoza. Tridesetak odsto su benzinci, dok oni sa električnim i hibridnim pogonom čine manje od jedan odsto prodatih vozila“, rekla je Takov za Tanjug.
Automobili sa uređajem za TNG, dodaje, čine oko tri procenta prodatih vozila.
Preuzmite android aplikaciju.