Синоћ у Српском народном позоришту, отворен је по 23. пут познати Новосадски џез фестивал.

Новосадска публика је била у прилици да прве вечери фестивала ужива у егзотичним тоновима џез музике уз “Modern Art Orchestra” из Будимпеште и новосадски “Akshani project”.
“Modern Art Orchestra” донео је на Новосадски џез фестивал најбоља мађарска савремена џез дела Атиле Корба, Кристофа Бачоа, Габора Чекеа, Јаноша Аведа, Габора Субича и Корнела Фекете-Ковача.



Ова музика је интуитивна, свежа, промишљена и дивно је звучно искуство оркестрирано за деветнаесточлани велики ансамбл.
Група “Modern Art Orchestra” је на свом 15-годишњем уметничком путовању стекла статус међународно познатог камерног оркестра и произвела 25-часовни репертоар савремених композиција.
“Akshani project” је квартет настао у Новом Саду 2012. године. Првобитно су наступали као трио, али се бенду касније придружује и четврти члан.


Звук бенда карактерише симбиоза акустичних и електричних инструмената (гитара – електрична гитара, хармоника – мелодика), велик динамички распон, као и композиције написане у прозрачној џез форми отвореној за импровизацију.

У склопу отварања приказана је и изложба чувеног Владимира Величковића, који је и сам пратио и био је чест, готово сталан гост Новосадског џез фестивала.

У његову част је изложбом и започет овогодишњи фестивал, уз његова уметничка дела.
Био је један од најеминентнијих српских сликара и био је представник нове (модерне) фигурације.

Другог дана манифестације, музички сладокусци ће имати прилику да прате концерте Бојан Цветковић квартета и Лана Јањанин квартета.
У суботу, 27. новембра из Љубљане, Новог Сада, Београда и Суботице у Српско народно позориште стиже састав “SUper Saksofon Kvartet”, а биће одржан и концерт љубљанског састава “Teo Collori & Momento Cigano”.

Овогодишњи Новосадски џез фестивал затварају Синан Алимановић квартет и Ненад Василић трио.
Како је публика овог фестивала и навикла, специјална посластица биће традиционални “Jam session” у Позоришном клубу Трема, сваке вечери након концертног програма, од 22.30 часова који ће уприличити “House Band”.

Историјат џез музике
Џез је специфичан музички правац настао крајем 19. века у Њу Орлеансу (С.А.Д.), са коренима у афричкој традиционалној музици.
Џез је првенствено био народна музика поробљеног црначког народа у Америци да би временом добио статус уметности и постао основа блуз и рокенрол музике.

Овај правац карактеришу коришћење блуз нота, синкопа, свинга, полиритмова и импровизације.
Од горе наведених карактеристика, најбитнија за џез је импровизација која га одваја од класичне музике.
У класичној музици, извођачи неке композиције су морали строго да се придржавају нота, док су џез музичари били музички необразовани, али изузетно талентовани и самим тим је начин извођења био личан и везан за тренутак.

Импровизације су ритмички смеле и необичне, са обавезним коришћењем синкопа, што је захтевало максималну креативност извођача.
Само значење речи “Jazz” је непознато али се претпоставља да је била вулгарна реч.
Преузмите андроид апликацију.