Početna > Novi Sad > Aktuelno

Aktuelno Novi Sad

Od građevinske industrije za prethodnih nekoliko godina slilo se stotine miliona evra u budžet Novog Sada

„Novi Sad mora da se širi jer je priliv stanovništva sve veći i to je jedini način da se poboljša kvalitet života“, kaže u razgovoru za NS Uživo Josip Modić, predsednik Sindikata građevinarstva Vojvodine i Novog Sada.
Foto: Gradske info

On kaže da je građevinska industrija jako značajna za Novi Sad, ali i Novi Sad za građevinsku industriju, a odgovarajući onima koji konstatno kritikuju i napadaju i tome protive bez argumenata.

„Novi Sad je dao veliki doprinos oporavku građevinske industrije, ali i razvitku Grada. Kroz poreze, doprinose od zaposlenih radnika i za komunalno opremanje u budžet grada i države se sliva ogroman novac. U poslednjih nekoliko godina uplaćeno je više stotina miliona evra u Novi Sad, budžet Pokrajine i Republike“, navodi Modić i dodaje:

Pre 11 godina preko 40.000 ljudi ostalo je bez posla u građevinskoj industriji
Foto: Gradske info

„Pre jedanaest godina nije se uopšte radilo. Mi smo tada kao sindikat građevinarstva stali na sat vremena, i zahtevali smo od tadašnje Vlade da se nešto krene da se dešava– sa nekim projektima. Preko 40.000 ljudi je tada ostalo bez posla u građevinarstvu i građevinskoj industriji. Ali u protekloj deceniji Novi Sad je krenuo i dao veliki doprinos oporavku građevinske industrije. Završeni su neki kapitalni projekti kao što je zgrada televizije Vojvodine, Muzičko-baletska škola, zgrade Hitne pomoći, bulevari ali i doneti i usvojeni planovi koji su dozvoljavali gradnju“, ističe Modić.

Ima posla, ali nedostaje kvalifikovanih majstora, građevinarstvo najznačajnija privredna grana

On kaže da je trenutna situacija takva da s jedne strane ima dosta posla, ali da problem predstavlja to što nedostaje kvalifikovanih majstora.

Građevinarstvo učestvuje u BDP sa 20 odsto u direktno povezanim granama, a indirektno 30
Foto: Gradske info

„Građevinarstvo je najznačajnija privredna grana kod nas, učestvuje u bruto domaćem proizvodu sa 20 odsto sa direktno povezanim granama. Indirektno je povezana sa 30 odsto. U Novom Sadu posle privatizacije spalo je na 5.000 građevinskih radnika, a sad direktno 15.000 od građevinarstva i industrije građevinskog materijala sa povezanim granama.Od ovog posla živi preko 50.000 ljudi., sa direktno povezanim granama kojih je još dodatnih 28.000“, navodi samo neke od podataka koji su sve benefiti po državu i građane razvoj našeg građevinarstva.

Novi Sad i kompanije koje posluju dale veliki doprinos oporavku ove industrije u Srbiji
Foto: Gradske info

„Evo kada govorimo o pojedinačnim primerima u Novom Sadu samo je Kompanija “Galens” protekle četiri godine uplatila 150 miliona evra u privredu, imaju preko 1.000 zaposlenih. “Inobačka” radi podzemne garaže, i oko toga se pravi problem, a to definitivno nedostaje Gradu. Bilo je reči srušiće se Banovina. Zidalo se do prve ploče, Banovina i dalje stoji i ostaće. Novosađani će imati gde da parkiraju, sačuvaće se zelene površine“, nabraja Modić i dalje navodi primere besmislene kritike pojedinih projekata.

Neka naselja sa sremske strane postaće gradska zahvaljujući izgradnji novog mosta
Foto: Gradske info

„Evo i za brodogradilište je bilo povika što će se raditi, a svesni smo i videli iz Generalnog urbanističkog plana gde će se povećati zelenilo. Kao i za sam novi most. Olakšaće život ljudima sa sremske strane. Neka naselja sa sremske strane postaće, zahvaljujući mostu, gradska naselja. Mesta oko Rume i Iriga postaće prigradska naselja. Brže će se stizati i olakšaće se život“, pojašnjava dalje Modić i dodaje:

Na Mišeluku se gradi devet ulica posle posle dugo vremena, rade ih domaće firme
Foto: Gradske info

„Na Mišeluku se radi devet ulica, posle dugo vremena. Krenulo se sa izgradnjom infrastrukture i radovima. Jedno veliko naselje koje je bilo zapušteno, sada se radi i sređuje. Rade domaće građevinske kompanije, te pare će ostati u kasi grada“, kaže on i dodaje da samo iznosi egzaktne podatke.

Svi koji neće gradnju garaža i mostova, zapravo žive od radnika koji prave novu vrednost

On dalje pojašnjava da mnogi koji bojkotuju gradnju garaža, mostova, zapravo žive od radnika koji prave novu vrednost.

„Prave se zabavišta, škole, isplaćuje se i plate tim koji “napadaju” tu gradnju. Podržali smo i generalno urbanistički plan, jer najvećim delom taj plan treba da realizuju naše domaće kompanije i naši radnici.“

Odabrani kontrolori projekta četvrtog mosta preko Dunava u Novom Sadu

 

Preuzmite android aplikaciju.