Oвде је, што је широј јавности непознато, постојала велика опасност да одржавање концерта буде доведено у питање. Иако је монетарна ситуација у земљи битно побољшана у односу на ону од пре годину дана, сталне рестрикције електричне енергије су онемогућавале нормално планирање и одвијање било каквих догађаја. Иако је СПЦ „Војводина“ био изузет од искључења струје, у тренуцима преоптерећења мреже и он је „долазио на ред“.
Наравно, 24. децембра у раним поподневним сатима, када су млади и они нешто старији хрлили ка „Спенсу“, усред одржавања тонске пробе, струје је нестало. Огромни објекат је утонуо у мрак и тишину. Нико од „одговорних“ из „Електровојводине“ није знао да каже када и да ли ће уопште струја стићи у неком разумном временском року.
Тада код нас није било мобилних телефона. Помоћи ниоткуда. Али, нека остане забележено да је целу ствар из тоталног безнађа извукао тадашњи директор ТВ Нови Сад г. Марко Кековић, који је искористивши свој углед и друштвено-политички положај утицао да „Спенс“ буде укључен у напонску мрежу за свега 60-ак минута.
Концерт је могао да почне. Наступили су сви најављени извођачи, а група младих и неафирмисаних састава је на најбољи начин искористила указану шансу и озбиљно најавила свој поход на велику сцену.
Ту пре свега мислим на „Нови новосадски талас“ који је био представљен у већ раније локално афирмисаним групама Ритам нереда, Love Hunters и Генерација без будућности, као и југословенској јавности добро познатој Атеист реп.
Деца лоших музичара су се први пут представила Новосађанима на великој сцени и потврдила статус култног бенда, најавивши нову плочу и огромне могућности. Изузетно занимљив и жељно очекиван је био и наступ Забрањеног пушења, које је са Др Нелетом и Дралетом од старих чланова и новом поставом вештим одабиром својих највећих хитова публику у прилично испуњеном „Спенсу“ довело до делиријума.
Проблем са пријемом код публике имала је група Плејбој, вероватно више због свог става у јавности који се многима чинио надобудан него због саме свирке која је, као и претходне године била на високом нивоу.
Стандардно добар је био Ван Гог, а разочаравајућу, потпуно раштимовану и неинвентивну свирку пружио је Електрични оргазам, ни милиметар се не померивши од бледог издања са Првог Топ плус концерта године.
Но, то је био период када су у новонасталим животним околностима и сами чланови ове наше заиста легендарне групе тражили себе и своје место у датим околностима, тако да је овај нешто слабији период њихове каријере брзо прошао и данас Електрични оргазам слови за изузетно тражену и популарну, пре свега уиграну и усвирану концертну атракцију, не само у Србији.
Више од 6000 присутних је, све у свему, било више него задовољно приказаним наступима поменутих бендова.
Захваљујући добром програму, вештој организацији и солидној медијској пропраћености, Топ плус Концерт године је стекао високу репутацију у домаћој јавности и стекли су се сви услови да постане традиционална рокенрол манифестација.
Када је објављен почетак припрема за трећи по реду Концерт године, бендови су кренули да се сами пријављују за учешће на њему. Ово је била потврда високе класе и неминовно се наметнула потреба продуженог трајања на (бар) два фестивалска дана.
Заказани су датуми 21. и 22. децембар 1995, а списак учесника је био заиста импресиван: Гоблини, ДЛМ, Атеист реп, Електрични оргазам, Рибља чорба, Рамбо Амадеус, Love Hunters, Збогом Брус Ли, Ритам нереда, Забрањено пушење, Ван Гог, Генерација без будућности, Плејбој, Глуве кучке, Оружјем противу отмичара, Bloodbath, Амајлија…
Током две вечери преко 15.000 посетилаца се изванредно проводило и допринело да Трећи Топ плус Концерт године постане најпосећенија рок манифестација икада одржана у АП Војводини.
За разлику од трећег, четврти Концерт године је био осетно слабије посећен. Највећи разлог за овај негативан тренд ипак би требало потражити у „вишој сили“, односно невремену.
Наиме, 27. и 28. 12. 1996, када се по четврти пут у новосадском „Спенсу“ одржавао традиционални рок фест, спољна температура је достизала –20 Целзијусових степени, а снег је толико завејао да су сви прилазни путеви Новом Саду били апсолутно непроходни.
Ипак и у таквим поларним условима, око 9.000 посетилаца (за данашње услове и навике незамисливо велика бројка) је за два дана поздравило групе: ДЛМ, Плејбој, Miladojka Youneed (први пут гости из неке бивше Yu републике), Love Hunters, Block Out, Оружјем противу отмичара, Sunshine, Џукеле, ГББ, Ева Браун, Гоблини, Муве, Велики презир, Партибрејкерс, Бјесови, Освајачи, Џа или бу, Минстрел и Инстант карма.
Такође би требало споменути да је од 1996. промењен и назив: након смене у врху ТВ Нови Сад, престало је и интересовање „нове гарнитуре“ за рок музику. То је нарочито било индикативно на НС Плус програму, чији нови уредник је потпуно игнорантски посматрао ову манифестацију и рокенрол уопште.
Без медијске подршке, остао је само назив НС Концерт године. Емисија „Топ плус“ и њен аутор су се са ТВНС повукли до неких бољих времена. У политичком животу СРЈ све више маха је почела да узима тзв. „Југословенска удружена левица“, интересна групација супруге С. Милошевића, чији утицај се почео озбиљно осећати и у програму медија.
Ипак, после избора 1996. и победе коалиције „Заједно“ на локалном нивоу, неке ствари су почеле да се мењају на боље. Нова власт у Новом Саду је показала велико интересовање да се Концерт године као аутентична новосадска, традиционална и у основи прогресивна манифестација одржи и у том смислу је организаторима понудила кооперацију на максималном могућем нивоу.
У сарадњи и интересовању за НС Концерт године ипак је највише предњачио тада 22 – годишњи потпредседник Скупштине града г. Милан Ђукић и на његову иницијативу су многе до тада незамисливе ствари одрађене, чиме су се стекли услови да се опуштеније приђе целој организацији.
У петак, 5. децембра 1997. у великој сали СПЦ „Војводина“ су наступили: Муве, Велики презир, Збогом Брус Ли, Кристали, Плејбој, Генерација 5, Електрични оргазам, Love Hunters и Бајага и инструктори. Присутно је било око 4.000 посетилаца.
Сутрадан, на „чвршће“ вече долази двоструко више публике. Наступају: NBG, Six Pack, ГББ, Block Out, Sunshine, Гоблини, Ритам нереда, Ван Гог, Партибрејкерс и Рибља чорба. Тада започета сарадња са Градом Новим Садом је трајала све до 2001, да би била настављена тек 2012, но и о том аспекту у неком од наредних наставака…
Наставиће се…
НС концерт године: Како је све почело… (1. део)
НС концерт године: Како је све почело… (3. део)
Аутор: Обрад Боба Шкрбић