Početna > Novi Sad

Novi Sad Novosadske priče

Novosadski je (ne)pokazati migavac u raskrsnici

Da li želite da čujete kratku saobraćajnu „horor“ priču o novosadskim vozačima i pokazivačima pravaca, gratis opcija je kišno vreme?
Foto: Gradske info

Taman ste mislili da ovog puta budete smiren učesnik u saobraćaju i na posao dođete opušteni i vedri, a baš tada se nekako dogodi da vam to jutro „neodlučan“ vozač ispred vašeg vozila, pokvari tu „zen“ ideju.

E sad, da li je taj vozač zaista neodlučan ili krajnje bezobrazan, to više i nije važno jer ste svakako svoj mozak doveli do usijanja kad ste jedva izbegli čuveno „čukanje“.

Zbog čega? Pa zato što već pomenuti vozač nije dao adekvatnu signalizaciju za promenu u pravcu kretanja.

I dok ga častite sočnim psovkama produžavate na posao i mislite, do kada će se migavci ignorisati u toku vožnje kod mnogih vozača u Novom Sadu?

U glavi mislite kako za takvu jednu prostu stvar zaista nije potrebno mnogo moždanih radnji već samo dve, ručica na gore ukoliko se skreće desno ili potez na dole ukoliko se skreće levo.

Ovo su osnovna pravila koja se uče na prvim časovima vožnje, pored nameštanja pojasa i retrovizora, međutim na osnovu vožnje pojedinih, izgleda da je preko potrebna obnova znanja svih navedenih stvari.
Foto: Gradske info

Nije toliki problem samo da li se koriste, nego i način na koji se koriste. Naime, većina ljudi koristi migavce, ali ne na način da pravovremeno informiše druge učesnike o svojim namerama.

Situacija u kojoj vozač naglo usporava i zaustavlja vozila iza sebe, daje signalizaciju za levo tek u trenutku skretanja, u najmanju ruku izaziva kod ostalih vozača veliku potrebu za agresivnim sviranjem.

Ukoliko ste zaboravili, ne služe migavci za skretanje, već volan. Ako ste uradili tako nešto slično, očekujte talas sirena i po koju psovku, dosta od jednog Novosađanina.

Stiče se utisak kako vozači ne obraćaju pažnju na takvo signaliziranje, kao da se boje da „ne potroše“ sijalice, a poenta jeste u tome da se koriste.

Najavu je vozač dužan da izvrši blagovremeno, odnosno da uključi pokazivač pravca na udaljenosti od 50 do 80 metara u gradskoj sredini.
Foto: Gradske info

U tom slučaju kao orijentir može da vam posluži bandera pored puta čija je razdaljina od susedne otprilike 40 metara. Nema na čemu!

Pre nego što se prestrojavate ili pretičete, pripremite vozilo, prilagodite brzinu, uverite se da vas niko ne obilazi i tek kad su uslovi bezbedni, obavezno uključite levi migavac i krenite u željenom pravcu.

Kad god se uključujete u saobraćaj, obavezno je pokazivanje namere za kretanje, svaka namera u saobraćaju mora biti signalizirana ostalim učesnicima. Nemojte biti saobraćajno nepismeni.

Koliko puta ste se iznervirali u naletu vožnje kada ste se iz desne trake prestrojavali u levu, jer se baš tada nađe vozač koji je zaustavio svoje vozilo sa uključenim trepćućim svetlima, duže od 15 minuta?
Foto: Gradske info

Poseban krug pakla je pripremljen za one koji obožavaju da sporu traku iskoriste kao parking mesto, tako što se zaustavljaju, uredno uključuju sva četiri migavca i izlaze iz vozila da kupe burek iz susedne pekare.

Između ostalog po takvom zaustavljanju je prepoznatljiva i čuvena Hadži Ruvimova ulica.

Verovatno ćete se iznervirati kada pročitate da u tom slučaju vozač ne čini nikakav prekršaj, sve dok postupa prema propisima.

Bilo kako bilo, dešavaće se razne neprijatne situacije tokom vožnje u gradskoj sredini, jedino što je važno da se poštuju sva pravila, da se koriste pokazivači pravca i da se vozi oprezno kako bi se na što bezbedniji način stiglo na željenu adresu.
Foto: Gradske info

Šta se dešava sa novosadskim vozačima kada padne kiša?

Preuzmite android aplikaciju.