U toku je letnje sniženje i mnogi su pohrlili kao na „solila“ da pokupuju garderobu u Promenadi, BIG-u, Merkatoru ili nekom drugom tržnom centru.
Ovaj letnji kao i zimski period je poznat po svojim velikim sniženjima kada kupci kao „furije“ trče od butika do butika kako ne bi propustili popust koji je vrlo verovatno samo mamac.
Pre nego što otvorimo novčanik, treba da razmislimo da li nam je zaista potrebna još jedna sintetička suknja iz Zare ili majica kojoj je rok trajanja jednak trajanju jogurta.
Trik u koji se svaki potrošač upeca jeste primamljiva brojka na crvenoj nalepnici koja pokazuje čitav cenovni put od početne sve do snižene cene koja je najverovatnije i realna cena za tako jeftin proizvod.
Trikovi kojima se trgovci služe su odveć poznati, prelepljivanje cena, izbacivanje prošlogodišnje kolekcije iz magacina i postavljanje na centralno mesto u radnji, kako bi što više njih zadivljeno posmatralo haljinu “made in Bangladesh”.
Dok svi zapinju za tu gomilu nabacanih i sniženih stvari, ti si se već zamislila kako u toj haljini šetaš kejom ili do “LOFT-a” u Njegoševoj na kafu.
Gledaš se u preosvetljenoj kabini (gde se apsolutno iskompleksiraš oko svega) i dopada ti se šta vidiš.
Da li je to samo trenutni osećaj zadovoljstva jer si našla komad robe koji je trenutno „in” po jeftinoj ceni ili jer ti zaista stoji?
To i nije tako važno, jer kad te letnje pantalone staviš na prvo pranje u mašinu, shvatićeš i zbog čega su bile baš toliko snižene.
Svašta može da izgleda kao pamučna roba za koju se dvoumiš, uvek možeš da nađeš mesto gde piše sadržaj artikla i od čega se sastoji, jer mnogo toga može na dodir da prevari.
Uvek je bolja opcija vratiti određenu stvar na mesto nego kupiti, jer će u suprotnom stajati u ormaru i samo zauzimati prostor umesto neke kvalitetnije odeće.
Takva odeća kao što smo rekli nema visoku vrednost, iznosa se za kratko vreme i rezultira velikim količinama tekstilnog otpada iz godine u godinu, što naravno ostavlja strašne posledice po okolinu.
Šta možemo da učinimo po tom pitanju?
Jednostavno, umesto što razmišljamo o trendovima i must have komadima, treba da se zapitamo koliko će nam taj odevni predmet koristi?
Da li je kvalitetan, da li brend kome dajemo svoj novac posluje etički ili narušava radna i ljudska prava?
Kako se odnosi prema životnom okruženju i svima nama potencijalnim kupcima?
Uvek možemo podržati domaćeg proizvođača koga ne svrstavamo u fast fashion svet, koji koristi isključivo prirodne materijale i troši određeno vreme za proizvodnju samo jednog odevnog komada.
Iz ove perspektive, sva ta pomama oko određenih stvari koje se brzo izgustiraju i nisu tako vredne kada shvatimo da će brzo biti zamenjene.
Reklame, društvene mreže i mnogi drugi pojedinci imaju za cilj da promovišu ovaj tip mode, a da li je potrebno da ispratimo svaki moderni trend, na kraju zavisi samo od nas.
Možda je bolje da ideju kako ponosno šetaš tu haljinu na kojoj piše polyester zaboraviš i odlučiš se za neku drugu kombinaciju koju imaš kod kuće u ormaru.
Ipak će lepše stajati neka predivna lanena suknja, pamučna košuljica ili bilo šta drugo od prirodnog materijala, svakako da je to prijatnije nositi po tropskoj vrućini.
Pustite mašti na volju i nosite stvari koje su kvalitetne, nosive i u čemu se dobro osećate, formirajte svoj stil u kojem ćete zračiti i sigurno da ćete naići na pozitivne reakcije posebno kada prolazite kroz „skener“ muških i ženskih pogleda u Zmaj Jovinoj.
Preuzmite android aplikaciju.