Mislili ste da ste otkrili sve čari Facebook-a onda kada ste provalili da određene objave možete da sakrijete od određenih prijatelja i na taj način uspeli da izbegnete tetkin komentar na slici sa novim partnerom ili partnerkom: “Kad će svadba golubovi???????“
Pored njene funkcije da razonodi dok lajkujete stranice i interesantan sadržaj, te onog fenomenalnog osećaja da pripadate nekoj zajednici, u ovom slučaju Facebook zajednici, ova aplikacija je zaista znatno olakšala život naših sugrađana posredstvom određenih grupa poput “Novi Sad – izgubljeno – nađeno“, “Izvinite, ja samo da pitam…“, “Novosađanke“, itd…
Ukoliko recimo usled lošeg vremena izgubite tablicu sa automobila, možete biti gotovo stoprocentno sigurni da ju je neko od vaših ljubaznih sugrađana već sklonio sa ulice, fotografisao, okačio u grupu i samo čeka da mu se javite kako bi vam je uručio nazad.
Međutim, šta mislite šta je jedna od najznačajnijih uloga Facebook-a savremenog doba? Ne, nije bockanje sa simpatijom.
Prema istraživanjima vodećih svetskih analitičkih organizacija, ovu aplikaciju je 2016. godine koristilo više od 450 miliona korisnika širom sveta kako bi preko nje, odnosno njenih određenih grupa, postavili svoje kupoprodajne oglase.
Pored oglasnih grupa koje su napravljene sa namenom za oglašavanje, sve češća pojava je da neko, recimo, u grupi “Dešavanja Novi Sad“pokuša da umesto datuma nekog dobrog koncerta, objavi da prodaje dečiji krevetić, uz obaveznu opasku da je KAO NOV!
Šta se onda dešava? Administratori obrišu te komentare kako se grupa ne bi gušila i kako bi njeni članovi zapravo dobijali informacije po koje su došli i, postavljeni oglas odlazi u zaborav.
Zbog toga je. još 2016. godine, Cukerberg napravio posebnu opciju na ovoj aplikaciji, takozvani Marketplace koji je zapravo online pijaca i na taj način omogućio jednostavnije kreiranje oglasa koji će stojati u delu previđenom za njih.
Međutim, ova opcija je tek pre godinu dana stigla kod nas, te mnogi još uvek ne znaju čemu služi i kako da je koriste.
Kada kliknete na Marketplace, Facebook će vam prikazati oglase na osnovu vaše lokacije. Tako da, ukoliko recimo ukucate da vam je potrebna lampa, prvo će vam se izlistati sve lampe koje su oglašene za prodaju u Novom Sadu, a zatim i van njegovih granica.
Prema statističkim podacima preuzetim sa sajta renolon.com ovu alatku je u 2021. godini mesečno, u proseku, koristilo više od milijardu ljudi u svetu, dok je od juna do oktobra iste godine pretraga izraza “Facebook Marketplace prevare“ porasla za 16%.
Dakle, koliko god da su se ljudi plašili da će biti prevareni, kupovna želja je ipak bila izraženija.
Ukoliko želite da pazarite preko Facebook Marketplace-a, kada kliknete na željeni proizvod, pojaviće vam se opis proizvoda, ime i profilna fotografija prodavca kao i njegova lokacija, te mogućnost da prodavca kontaktiratne direktnom porukom i dogovorite se oko kupovine.
Svako ko postavlja oglas, dužan je da potvrdi svoju lokaciju, međutim, ukoliko ne želite da neko od vaših Facebook prijatelja sazna da ste oglasili nešto na prodaju, imate mogućnost da sakrijete svoj oglas od ljudi sa vaše liste.
Usluga koja je odavno dostupna širom sveta konačno je zaživela i kod nas, a čini se da je Novosađani najviše koriste kako bi oglasili prodaju svojih mobilnih telefona, nekih polovnih krpica, opreme za bebe, garderobe, a kako nam se zimska sezona bliži i drva za ogrev.
Odvojite malo vremena i prosurfujte ovom internet pijacom. Iznenadićete se šta sve možete pronaći.
Ipak, ukoliko tražite nešto konkretno, uvek imate opciju da uštedite vreme i odaberete samo onu kategoriju koja vam je interesantna.
Prokleto blago iz močvare – Najveće misterije Novog Sada (3. deo)
Preuzmite android aplikaciju.