Мислили сте да сте открили све чари Facebook-а онда када сте провалили да одређене објаве можете да сакријете од одређених пријатеља и на тај начин успели да избегнете теткин коментар на слици са новим партнером или партнерком: “Кад ће свадба голубови???????“
Поред њене функције да разоноди док лајкујете странице и интересантан садржај, те оног феноменалног осећаја да припадате некој заједници, у овом случају Facebook заједници, ова апликација је заиста знатно олакшала живот наших суграђана посредством одређених група попут “Нови Сад – изгубљено – нађено“, “Извините, ја само да питам…“, “Новосађанке“, итд…
Уколико рецимо услед лошег времена изгубите таблицу са аутомобила, можете бити готово стопроцентно сигурни да ју је неко од ваших љубазних суграђана већ склонио са улице, фотографисао, окачио у групу и само чека да му се јавите како би вам је уручио назад.
Међутим, шта мислите шта је једна од најзначајнијих улога Facebook-а савременог доба? Не, није боцкање са симпатијом.
Према истраживањима водећих светских аналитичких организација, ову апликацију је 2016. године користило више од 450 милиона корисника широм света како би преко ње, односно њених одређених група, поставили своје купопродајне огласе.
Поред огласних група које су направљене са наменом за оглашавање, све чешћа појава је да неко, рецимо, у групи “Дешавања Нови Сад“ покуша да уместо датума неког доброг концерта, објави да продаје дечији креветић, уз обавезну опаску да је КАО НОВ!
Шта се онда дешава? Администратори обришу те коментаре како се група не би гушила и како би њени чланови заправо добијали информације по које су дошли и, постављени оглас одлази у заборав.
Због тога је. још 2016. године, Цукерберг направио посебну опцију на овој апликацији, такозвани Marketplace који је заправо online пијаца и на тај начин омогућио једноставније креирање огласа који ће стојати у делу превиђеном за њих.
Међутим, ова опција је тек пре годину дана стигла код нас, те многи још увек не знају чему служи и како да је користе.
Када кликнете на Marketplace, Facebook ће вам приказати огласе на основу ваше локације. Тако да, уколико рецимо укуцате да вам је потребна лампа, прво ће вам се излистати све лампе које су оглашене за продају у Новом Саду, а затим и ван његових граница.
Према статистичким подацима преузетим са сајта renolon.com ову алатку је у 2021. години месечно, у просеку, користило више од милијарду људи у свету, док је од јуна до октобра исте године претрага израза “Facebook Marketplace преваре“ порасла за 16%.
Дакле, колико год да су се људи плашили да ће бити преварени, куповна жеља је ипак била израженија.
Уколико желите да пазарите преко Facebook Marketplace-а, када кликнете на жељени производ, појавиће вам се опис производа, име и профилна фотографија продавца као и његова локација, те могућност да продавца контактиратне директном поруком и договорите се око куповине.
Свако ко поставља оглас, дужан је да потврди своју локацију, међутим, уколико не желите да неко од ваших Facebook пријатеља сазна да сте огласили нешто на продају, имате могућност да сакријете свој оглас од људи са ваше листе.
Услуга која је одавно доступна широм света коначно је заживела и код нас, а чини се да је Новосађани највише користе како би огласили продају својих мобилних телефона, неких половних крпица, опреме за бебе, гардеробе, а како нам се зимска сезона ближи и дрва за огрев.
Одвојите мало времена и просурфујте овом интернет пијацом. Изненадићете се шта све можете пронаћи.
Ипак, уколико тражите нешто конкретно, увек имате опцију да уштедите време и одаберете само ону категорију која вам је интересантна.
Prokleto blago iz močvare – Najveće misterije Novog Sada (3. deo)
Преузмите андроид апликацију.