Премијере опере „Риналдо“ Георга Фридриха Хендла у Београду и у Новом Саду 30. и 31. јануара, које су изведене пред пуним салама Јеврејског културног центра у Београду и Новосадске синагоге, демонстрирале су не само беспрекоран квалитет извођења већ и несмањен интерес публике за барокну оперу, саопштила је Нова београдска опера.
Премијере су изведене у оквиру 22. Београдске Барокне Академије, а у коорганизацији Студија за рану музику, Нове Београдске Опере и Роши феста, који је управо завршен.
Редитељ ове опере је Сретен Манојловић, оркестром на историјским инструментима је дириговао чембалиста Предраг Госта, а соло певаче припремао је, поред Госте, и британски контратенор Николас Клептон.
Концертмајстор оркестра и ментор за гудаче био је Британски барокни виолиниста Ејдријан Батерфилд.
Алекса Јевтић, млади српски баритон који тренутно студира и живи у Аустрији, је у улози Аргантеа, како у Београду тако и у Новом Саду, показао не само вокалне способности у арији „Сибилар гли ангуи д’Алетто“, већ и глумачку супериорност, наведено је у саопштењу.
Додаје се да је интерпретација арије „Cara sposa“ Софије Романове из Русије била продорна и емотивна, док је „Or la trombа“ изведена са изузетном страшћу и техничком прецизношћу.
Силвија Рађен Кумар (Хрватска), тумачећи улогу Алмирене у Београду, пружила је незаборавну интерпретацију арије „Ласциа ћ’ио пианга“, док се Италијан Лео Цапители у улози Гофреда у Новом Саду истакао изузетним и снажним контратенорским гласом.
Концертмајстор Ејдријан Батерфилд, непогрешиво је водио оркестар кроз ову комплексну партитуру, наведено је у саопштењу.
Београдска Барокна Академија, која је одржана по 22. пут, представља јединствену платформу за едукацију младих певача и инструменталиста у интерпретацији музике XVII и XVIII века.
Основана 2013. године, Академија је кроз 22 мајсторске радионице угостила многе признате стране и домаће стручњаке, дајући значајан допринос не само едукацији младих уметника, већ и промоцији барокне музике у Србији, додаје се у саопштењу.
Преузмите андроид апликацију.