Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Новосађани погледајте колико кошта полагање возачког испита, које су најновије измене закона и шта пракса казује који се део показао као најтежи за кандидате

Обука возача за управљање моторним возилима, као и полагање возачког испита, из године у годину се разликује. Некада је полагање било опетерећено само практичним часовима, а већ годинама кандидати се спремају и теоријски. У ауто школама је најчешће полагање кандидата за категорију Б, у коју спадају возила до 3500 килограма и који унутар возила имају до осам места плус једно место за возача.
Фото: Градске инфо

Тренутно је за категорију Б потребно одслушати и положити прво теоријски, па затим и практични део. Сваки од ових делова има по 40 часова, а ту је и обука о пружању прве помоћи која се састоји од предавања и теста.

У причи са предавачем теоријске обуке Мајом Поповић и инструктором и власником ауто школе „Уна М“ Небојшом Милићем сазнали смо које су последње измене закона у саобраћаја, који су делови током обуке најтежи за кандидате, као и колика је тренутна свеобуквата цена за полагање возачког испита.

Маја је за портал Градске инфо истакла да је теоријска обука обавезна од пре десет година, а да су се пре тога кандидати сами спремали код куће.

„Од када је уведена обавезна теоријска обука, од тада се није ништа променило, односно даљих новитета у обуци није било.“

Такође, Маја је навела да је сваки кандидат индивидуа сама за себе, али да ипак постоји једна селекција по чему се истиче пролазност канидата, бар када је реч о теоријском испиту.

„Најбољи је онај кандидат који је у ауто школу дошао својом вољом, а не на наговор других лица јер је то кандидат који је стварно заинтересован. Kандидати су на првим часовима теорије збуњени, због нових термина са којим се сусрећу, делује им као да неће савладати тај део, aли како часови теорије одмичу, њима постаје лакше, јасније и до краја саме наставе они савладају тај део.“

Фото: PrtSc/Facebook/Auto skola Una- M

Што се тиче последњих измена закона у саобраћају, Маја наводи оне од септембра, а које се тичу Закона о безбедности саобраћаја на путевима који прописује привремено одузимање предмета, односно возила, који је у последње две године два пута осуђиван за теже прекршаје.

Ту се налази 18 прекршаја који се сматрају најтежим и због којих можете остати без возила, а то су: вожња под дејством алкохола са више од 1,2 промила, одбијање алкотестирања или дрогатестирања, прекорачење брзине за више од 80 километара на час изван насеља, за више од 70 километара на час у насељу, за више од 60 километара на час у зони школе или зони “30″, за више од 50 километара на час у зони успореног саобраћаја, затим за превоз детета млађег од 12 година на месту сувозача, превоз детета млађег од 12 година на месту које није предвиђено за седење, пролазак кроз најмање два црвена светла на семафору у размаку краћем од 10 минута, претицање колоне возила преко пуне линије, вожња без положене иједне возачке категорије, вожња током мере забране управљања возилом, вожња након одузимања возачке дозволе због накупљених казнених поена, вожња за време привременог искључења из саобраћаја, вожња ноћу на неосветљеном путу без иједног укљученог светла на возилу, претицање или обилажење возила које се зауставља или се зауставило ради пропуштања пешака на пешачком прелазу, претицање колоне под пратњом и непропуштање возила под пратњом.

Фото: Градске инфо
Небојша Милић, ипак наводи да је заинтересованост за полагање возачког испита константна и да су највећи број кандидата управо млади људи, међу којима су често и они који су дошли из других места и тренутно живе и раде у Новом Саду.

„Конкретно наша ауто школа ради стартовање група на месечном нивоу. Баш из тог разлога се не може издвојити одређени годишњи период за који се може тврдити да је бољи у односу на неки други – посла генерално има увек. Велики број студената, али и младих људи из малих средина, који су у Новом Саду због посла или студија, се често одлучују за полагање баш у Новом Саду, чиме стичу бољу праксу у односу на неко мање место.“

Са стране своје делатности, инструктора вожње, Милић истиче да је обавезна теоријска обука доста олакшала посао инструкторима.

„Полагање се знатно разликује у односу од пре десет година због ступања на снагу новог закона који је донео обавезну теоријску обуку. Пре овог (новог) закона, кандидатима је било дозвољена практична обука без икаквог теоријског знања па је самим тим инструкторима значајно био отежан посао. Сада је то нормализовано на начин да кандидат не може започети практичну обуку док није одслушао теоријске часове, и наравно, положио теоријски испит.“

„Оно што бих ја издвојио као нешто што се показује најтеже за полагање током практичног дела јесте свакако паркирање, али ни то не треба генерализовати јер се све разликује од кандидата до кандидата.“
Фото: Градске инфо

Што се тиче страха код кандидата, Милић говори да је он стандарно присутан, али да се он временом губи.

„Страх је присутан углавном у почетку, док кандидат не савлада основне вештине, али и непосредно пред сам излаз на  практичан испит. Улога инструктора у свему томе је битна, јер је он ту да кандидата води кроз протокол, корак по корак и да процени да ли је кандидату напорно, стресно и да ли је у датим тренутку опште спреман за дате задатке.

Ми смо ту и да смиримо кандидате, да их опустимо, да им укажемо на грешке, да са њима понављамо и увежбавамо задате радње док их кандидати не усаврше.“

Занимало нас је и да ли је страх код канидата све већи јер је саобраћај у граду све гушћи и како се они понашају у датим моментима.
Фото: Градске инфо

„Што се тиче густине саобраћаја, нервозе других учесника у саобраћају и саобраћајне (не)културе у Новом Саду, то је нешто са чим се сусрећемо сваки дан и шта и инструктору, као и кандидату ствара велики проблем у обуци. Већина возача нема разумевања за ауто школе.“

Цена обуке је из године у годину другачија, а од Небојше смо сазнали која је актуелна.

Укупна цена за полагање возачког испита за категорију Б износи 99500 динара.

„Цена комплетне обуке је 82000 динара. У то спада 40 часова теоријске обуке и 40 часова практичне обукеИспити (прво теоријски па онда и практични) су по 5000 динара, затим лекарско уверење од 2500 дин и полагање испита из прве помоћи по цени од 5000 динара.“


Udruženja logoraša i potomaka „Jasenovac” izdalo saopštenje povodom izjava Dinka Gruhonjića i pružili podršku studentima Univerziteta u Novom Sadu koji su digli glas povodom Gruhonjićevog govora

Преузмите андроид апликацију.