Nakon 15. juna u saobraćaju na putu mogu učestvovati samo električni trotineti na kojima je postavljena nalepnica.
U skladu sa pravilnikom koji je stupio na snagu 5. aprila ove godine, kada je poslednjim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima uvedena definicija „lakog električnog vozila“ i da su na taj način „trotineti“ prepoznati u zakonodavstvu, samo će vozila koja ispunjavaju propisane uslove moći će da se koriste na srpskim putevima.
Predstavnik Udruženja vozača trotineta Aleksandar Mijailović istakao je da, prema poslednjem preseku, od ukupnog broja trotineta u Srbiji (oko 250.000) registrovano samo nekih 3.000, kao i da nije nabavljena oprema prema kojoj bi se klasifikacija vozila vršila.
„Mi imamo neki presek od 21. maja. U tom trenutku je bilo registrovano negde 3.000 trotineta. Pretpostavlja se da je ukupan broj trotineta negde oko 250.000. Tako da je u prvih dvadesetak dana veoma mali broj trotineta registrovan. Sledeći presek radimo 15. juna pa ćemo tada imati više informacija“, rekao je Mijailović
On objašnjava da je jedan od najvećih problema u ovom postupku problem tehničke specifikacije, tj. gde će se ona vršiti, jer se njome utvrđuje da li se vozilo klasifikuje kao lako električno vozilo, tj. trotinet.
„U ovom trenutku nije nam poznato da je nabavljena oprema kojom bi mogla da se provere karakteristike trotineta, poput brzine, snage elektromotora… Ne postoji mogućnost da provere, ukoliko neko izgubi račun, koje marke trotinet ima. Nema mogućnost da takav trotinet testira u nekoj ovlašćenoj laboratoriji, kako bi ga registrovao“, objašnjava on.
„Vlasnici prijavljuju podatke a zaposlenima u Auto-moto savezu Srbije ostaje da pretražuju internet i pronalaze različite podatke kod različitih distrubutera. Daleko od toga da je to pouzdano, ali za sada je tako ostalo“, ističe Mijailović.
Koji je proces registracije?
Svako ko poseduje električne dvotočkaše moraće da podnese zahtev za izdavanje nalepnice u kome treba navesti lične podatke (ime i prezime, JMBG, datum rođenja, mesto rođenja), podatke o prebivalištu (mesto, poštanski broj, ulica i kućni broj, telefon, imejl). Zahtevi se predaju na propisanim predajnim mestima sa liste koja je objavljena na zvaničnom sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije. U Novom Sadu registraciju možete izvršiti na adresama: Futoški put 29, Novosadski put 127 i Kanalska 7.
Uz zahtev, neophodno je priložiti i tehničku dokumentaciju koja se dobija prilikom kupovine trotineta, kako bi se utvrdili: marka vozila, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina i masa praznog vozila. Potrebna je i fotokopija lične karte ili očitana lična karta, odnosno dokaz o upisu u registar pravnih lica za pravna lica.
Prilikom obrade zahteva, na tehničkoj dokumentaciji, koja je sastavni deo obavezne dokumentacije, upisuje se serijski broj nalepnice, datum izdavanja, potpis lica koje izdaje nalepnicu, dok će se dijagonalno preko prednje strane stavljati pečat sa oznakom „Izdata nalepnica“. U slučaju oštećenja ili uništenja nalepnice, po zahtevu se može izdati nova.
Cena usluge za izdavanje nalepnice za laka električna vozila, odnosno električne trotinete i bicikle iznosiće 1.560 dinara, dok će cena obrasca nalepnice biti 500 dinara, navodi se u novoj Uredbi o dopunama Uredbe o cenama usluga.
10.000 kazna za neposedovanje nalepnice
Prema navodima Gradske uprave za saobraćaj i puteve Novi Sad, vozači će moći da upravljaju svojim vozilom u saobraćaju isključivo ukoliko je na njemu postavljena nalepnica koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja. Ako ne budu poštovali nove zakone, ljubitelji električnih trotineta mogu platiti kaznu i do 40.000 dinara.
Ukoliko vozači lakih električnih vozila ne budu imali nalepnicu na njihovom trotinetu ili ne nose zaštitnu kacigu, plaćaće kaznu 10.000 dinara. Prema novim zakonima, građani će platiti kaznu od 5.000 dinara ukoliko se budu kretali brže od 35 kilometara na čas na biciklističkoj stazi, dok na pešačko-biciklističkoj stazi moraju da se kreću sporije od 10 kilometara. Ukoliko dođe do prekršaja slede i penali od 3.000 dinara.
Električni trotinet neće smeti da voze osobe mlađe od 14 godina, u suprotnom sledi kazna od 10.000 dinara. Ista cena važiće za one koji ne nose svetloodobojni prsluk pri vožnji na kolovozu, kao i ukoliko budu prevozili druge osobe.
Takođe, vozači električnih trotineta moraće da se kreću desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja, jer ukoliko to ne učine, sledi kazna od 20.000 do 40.000, kao i dobijanje šest kaznenih poena. S druge strane, ako se dva ili više vozača lakih električnih vozila ne budu kretali jedan za drugim, već paralelno, plaćaće penale u iznosu od 5.000 dinara.
Lepa vest za kolekcionare autića u Srbiji – Sedmi sajam automobilčića na platou SPENS-a
Preuzmite android aplikaciju.