Свет угоститељства је у сталном покрету, а иновације и трендови мењају начин на који једемо, наручујемо храну и размишљамо о томе шта стиже на наш тањир. Пандемија је трајно трансформисала наше понашање у исхрани, а иновативни ресторани и услуге нуде нове идеје и решења како би задовољили те наше нове жеље.
Од хиперперсонализованог искуства до фокусирања на одрживост и здравље, ево неких од најузбудљивијих светских трендова који ће дефинисати гастрономију будућности.
Виртуелни ресторани – нова ера угоститељства
Ресторани само за доставу, познати и као виртуелни ресторани, растући су тренд, нарочито од пандемије. То су кухиње које немају физички простор за госте и фокусирају се искључиво на онлајн поруџбине. Ово омогућава познатим ресторанима да прошире свој домет без режијских трошкова традиционалног ресторана.
Хиперперсонализација – доживљај кројен по мери госта
Гости све више воле да сами одређују шта ће јести и како ће изгледати њихова поруџбина. С луком, без лука, уместо кромпира зелениш, безглутенски хлеб, хладно млеко, топло млеко, хамбургер без киселих краставчића. Људи желе да сами направе своје јело или пиће и да их нико не осуђује због тога.
Захваљујући технологији, отишло се и корак даље. Замислите виртуелне кухиње које нуде на пример веге бургере у којима можете да прилагодите сваки састојак путем апликације, од тога да ли је бургер од сочива, пасуља или соје, до прелива, а апликације могу чак и да препоруче јела на основу претходних поруџбина или афинитета у исхрани!
Одржива гастрономија – добро за планету, добро и за нас
Све већи број гостију размишља о екологији и тражи одрживије опције, а еколошки свесне праксе постају норма. Ресторани прихватају одрживе праксе тако што набављају локалне састојке, смањују бацање хране и нуде опције засноване на биљкама. Овакве праксе доносе корист планети, а морају да се развијају јер све више купаца жели робу која је заснована на принципима одрживости. Нарочито се у ресторанима цене јела од локалних састојака. Што не значи да јела морају бити традиционална, из тог краја.
Светска јела од локалних састојака – фузија укуса на домаћем терену
Глобализација је учинила да су нам доступни састојци из целог света, проширила је наше палете, као и потражњу за аутентичним укусима. Али, уместо да само репродукују традиционална, интернационална јела, ресторани користе локалне, сезонске састојке и стварају јединствене фузије укуса.
Руку на срце, ово Кинези раде већ деценијама и у различитим земљама иста кинеска јела имају различите састојке. Зато у Србији у свим кинеским јелима има купуса, док у Аустралији стављају бундеву. Без обзира, ове фузије укуса откривају нове комбинације, тако настају иновативна јела, а у комбинацији са локалним производима, пружа се подршка локалним произвођачима и минимизира утицај на животну средину.
Велнес на тањиру – храна као лек
Здрава храна више није тренд, већ стил живота. Људи су све више фокусирани на здравље и добробит, а храна у томе игра све већу улогу. Истичу се јела богата хранљивим састојцима који побољшавају имунитет, смањују стрес, ресторани сарађују са нутриционистима у креирању здравих јеловника. Веганске и опције без глутена већ су уобичајене, промовишу се пробиотици и ферментисана храна, а неки ресторани чак нуде часове јоге или сесије медитације пре оброка.
Зачини и сосови брендираних ресторана – побољшање продаје
Како ресторани траже додатне токове прихода осим служења ручка или вечере, све се чешће на тржишту појављују флаширани зачини и сосови брендираних ресторана. Ово је добар начин да се гостима омогући да уживају у омиљеним укусима и код куће, а добар је и маркетинг, јер подстиче лојалност гостију. Флаширање сосова је такође одличан начин за ресторан да искористи све састојке.
Вина са нижим процентом алкохола – хедонизам без последица
Све већа је потражња за лаким вином и пићима са нижим садржајем алкохола. Ова вина нуде пуно укуса и ароме, али са мање алкохола, што их чини савршеним за оне који желе да уживају у пићу уз храну, а без негативних ефеката алкохола.
Велики овали за велико друштво
Ако су мали тањири дефинисали прошлу деценију, сада долазе на ред велике порције намењене за дељење, што је савршено за парове, породице или било које веће друштво. Овај тренд подстиче дружење и интеракцију, а гости су у прилици и да испробају бројне специјалитете.
С друге стране, ресторанима је ово веома исплативо јер је лакше за припрему и услугу, а визуелно је примамљиво, привлачи пажњу и лепо изгледа на фотографијама за друштвене мреже.
Мада, овали са мешаним предјелом или роштиљем, печење испод сача и котлићи са рибљом чорбом у кафанама код нас никад нису ни изашли из моде. Изгледа да су кафане увек у тренду!
Једно је сигурно – свет угоститељства стално еволуира, трансформише се и доноси узбудљиве иновације. Угоститељска индустрија креће се према будућности која је фокусирана на здравље, одрживост, персонализацију и друштвену одговорност. Дакле, припремите се да се упустите у персонализовану кулинарску авантуру која је добра и за вас, и за планету!
Преузмите андроид апликацију.