Početak godine je doneo novo pogoršanje raspoloženja potrošača u Nemačkoj, pošto je osetan pad zabeležen u kategorijama ekonomskih očekivanja, spremnosti za kupovinu i očekivanja prihoda, zaključak je danas objavljenog istraživanja nemačke agencije za istraživanje tržišta GfK i Nirnberškog instituta za tržišne odluke (NIM).
Indeks potrošačkog raspoloženja za februar je pao na minus 29,7 poena sa januarskih minus 25,4 poena, navodi se na sajtu agencije GfK.
„Poboljšanje raspoloženja potrošača prošlog meseca je očigledno bilo samo kratak bljesak pred Božić“, objašnjava stručnjak za potrošače u Nirnberškom institutu za tržišne odluke (NIM) Rolf Birkl.
On je naveo da su nade za održivi oporavak raspoloženja potrošača „ponovo uništene“.
Potrošači nisu voljni da troše novac već da ga štede i ne očekuju značajna ekonomska poboljšanja niti rast sopstvenih prihoda.
Podindeks koji meri sklonost štednji je porastao sa 7,3 na 14 poena, što je najviša vrednost od avgusta 2008. godine.
Nemački građani su nesigurni zbog krize, ratova i konstantno visoke inflacije, zaključuje se u saopštenju.
Preuzmite android aplikaciju.