Za takvo dugovanje klijenti najčešće saznaju kad podnesu zahtev za odobrenje kredita u drugoj banci na osnovu izveštaja Kreditnog biroa.
Naš građanin D. S. ima ovlašćenje za jedan stari majčin tekući račun na koji je ona nekada dobila penziju, a odavno je ne prima, jer je otvorila račun u drugoj banci. On takođe ima račun u toj, prvoj banci i zahvaljujući elektronskom bankarstvu može da ga vidi. Tamo je više od decenije kao jedini dug stajalo 36 dinara. Odjednom se pojavilo dugovanje od 220 dinara.
U kol-centru banke pitao je kako je „mrtav” račun odjednom oživeo i počeo da proizvodi troškove za onoga koji ga ne koristi. Bankarski službenici pravdali su se time da im je od 31. maja 2021. Narodna banka Srbije (NBS) naložila da počnu da naplaćuju održavanje tekućeg računa. To, međutim, nije istina i kako je nesumnjivo to postalo učestala praksa Narodna banka je to sprečila, a ovaj slučaj je u najnovijim izveštaju o zaštiti korisnika finansijskih usluga navela kao jedan primer neprimerenog ponašanja banaka.
Naime, NBS je utvrdila da jedna banka ima ogroman broj neaktivnih računa korisnika (računa kod kojih po nalogu klijenata nisu obavljane transakcije, odnosno kod kojih nije ostvaren priliv na račun u poslednjih nekoliko godina) i potraživanja u vezi s tim računima s velikim kašnjenjem (po osnovu davno realizovanih čekova bez pokrića, dozvoljenog prekoračenja, naknada za održavanje i kamata). U velikom broju slučajeva korisnici nisu ni bili svesni da račun nije zatvoren i da banka ima određeno potraživanje prema njima u vezi s tim računom, jer su poslednji kontakt s bankom imali pre više godina, a banka ih nakon toga nije informisala o dugovanju.
Za dugovanje bi najčešće saznali u trenutku kad podnesu zahtev za odobrenje kredita u drugoj banci (i to na osnovu uvida u evidenciju Kreditnog biroa).
Kako bi se za klijenta otklonile negativne posledice koje su prouzrokovane propustima banke koji se odnose na njena potraživanja u vezi sa neaktivnim računima banci je naloženo da, za sva zastarela potraživanja po osnovu ovih računa, izvrši ažuriranje podataka u Kreditnom birou, tako što će ih evidentirati kao potraživanja ugašena otpisom sa datumom kada su zastarela.
Preuzmite android aplikaciju.