На интернет сајтовима домаћих трговаца у трећем тромесечју извршено је више од 9,3 милиона куповина, чија вредност достиже 27,3 милијарде динара, објавила је Народна банка Србије наводећи да је интернет куповина у Србији све популарнија.
Како је наведено, знатан раст броја динарских трансакција грађана преко интернет сајтова у трећем кварталу од 27,72 одсто и вредности од 35,86 одсто у односу на исти период претходне године указује на то да популарност куповине робе и услуга преко интернета, картицама и електронским новцем наставља да расте.
У поменутом периоду укупно је било 10 милиона таквих трансакција.
Када је реч о плаћањима на страним интернет сајтовима, ако се посматрају одабране валуте, у еврима је порастао број трансакција за 61,55 одсто (2,7 милиона наспрам 1,7 милиона плаћања) у односу на треће тромесечје 2022. године, док је њихова вредност већа за 43,61 одсто (147,6 милиона наспрам 102,8 милиона евра).
Слично, број плаћања у америчким доларима на интернету порастао је за 68,09 одсто (1,8 милиона наспрам 1,1 милион плаћања), док је њихова вредност већа за 36,86 одсто (44,3 милиона наспрам 32,4 милиона долара) у односу на треће тромесечје 2022. године.
Укупан број трансакција куповине робе и услуга картицама и електронским новцем на интернету у свим валутама износи 14,8 милиона, што је за 36,72 одсто више него у трећем тромесечју 2022. године.
Посматрани подаци указују на то да грађани Србије претежно купују на домаћим интернет продавницама и да се наведени узлазни тренд наставља из године у годину.
НБС напомиње да се у скупу података не налазе куповине код којих се плаћање вршило поузећем робе, с обзиром на то да централна банка не располаже поменутим подацима.
Преузмите андроид апликацију.