Američki lanac restorana brze hrane „Mekdonalds“ zabeležio je globalni pad prodaje za 1.5 odsto, što je najveće umanjenje u poslednje četiri godine.
Najveći pad zabeležen je na tržištima zemalja u razvoju, čak 3.5 odsto. Slede tržišta razvijenih zemalja s padom prodaje za 2.1 odsto, saopštila je američka kompanija.
Najlošiji rezultati su u Francuskoj i Velikoj Britaniji dok je u SAD zadržan prošlogodišnji nivo, prenosi Blumberg.
Građani su manje posećivali restorane u SAD-u, Evropi i u Kini, tražili su jeftinije obroke i više su spremali hranu kod kuće.
Slabija potrošnja u Kini i oružani sukobi na Bliskom istoku ugrozili su poslovanje restorana kojima upravljaju lokalni partneri „Mekdonaldsa“ sa padom prodaje većim od deset procenata.
„Mekdonalds“ je saopštio i rezultate o skromnom rastu prihoda u trećem kvartalu ove godine. Kao razlog loše prodaje navode se slabiji rezultati u Evropi i Kini kao i posledice oružanih sukoba na Bliskom istoku.
Ukupni prihod od jula do septembra bio je veći za tri odsto nego prošle godine i iznosio je 6.87 milijardi dolara.
Preuzmite android aplikaciju.