Festival Nomus je neko vreme u potpunosti bio fokusiran na kamerne forme. Iako je danas u tom pogledu prisutan potpuno otvoren i slobodan koncept, kamerna muzika u njenim najrazličitijm oblicima je i dalje jedno od vrlo važnih i s posebnom pažnjom oblikovanih programskih segmenata Nomusa.
Takva su i dva naredna programa na ovogodišnjem izdanju festivala.
Nedelja 20. oktobar, Sinagoga, 20,00 časova
Roman i Prijatelji I
Program:
S. Prokofjev: Sonata za dve violine, op.56
D. Šostakovič: Klavirski kvintet u g-molu, op.57
***
C. Franck: Klavirski kvintet u f-molu, op.14
Pored izvanrednog violiniste Romana Simovića, koji je i pokrenuo čitavu ideju da se napravi ovaj fantastični kamerni projekat, na prvom koncertu će između ostalih muzičara svirati i violinista Daišin Kašimoto.
I Roman i Daišin imaju zavidne solističke međunarodne karijere s nastupima u najprestižnijim koncertnim dvoranama širom planete i najboljim svetskim orkestrima i dirigentima današnjice. Obojica su i dugogodišnji koncertmajstori eminentnih ansambala: Simović Londonskog simfonijskog orkestra, a Kašimoto Berlinske filharmonije.
Ostali umetnici u ovoj muzičkoj zajednici – violistkinja Milena Simović, violončelistkinja Monika Leskovar i pijanista Enriko Pače, poseduju izuzetne muzičke i tehničke kvalitete i imaju bogat staž kamernog muziciranja i to s nekim od najvećih imena današnje svetske muzičke scene.
Ponedeljak, 21. oktobar, Sinagoga, 20,00 časova
Program „U čast Foreu“ povodom 100 godina od smrti znamenitog francuskog kompozitora, Gabrijela Forea
Program:
G. Faure:
: Klavirski kvartet br. 2 u g-molu, op. 45
W. A. Mozart:
Klavirski kvartet u g-molu, K. 478
G. Faure:
Elegija op. 24 za violončelo i klavir
Klavirski kvartet br. 1 u c-molu, op. 15
Program „U čast Foreu“ osmislio je pijanista Erik le Saž. Ovog muzičara svetski mediji složno opisuju kao tipičanog i vrlo cenjenog predstavnika francuske pijanističke škole, ističući njegov suptilni zvuk, kristalnu jasnoću, urođeni osećaj za formu i poetsko fraziranje.
Gabrijel Fore je, s druge strane, imao ključnu ulogu u obnovi francuske muzike u duhu tradicije, odnosno u uspostavljanju autohtonog francuskog stila kom-pozicije, očišćenog od nemačkih uticaja. On je bio mnogo više od kompozitora jednog impozantnog i voljenog dela – Rekvijema, kako ga većina danas pre-poznaje.
Uvideći Foreov značaj za razvoj francuske muzike, kao i lepotu njegovih dela, Erik le Saž je snimio albume s kompozitorovim kompletnim kamernim delima s klavirom („B-Records“, 2021) i svim nokturnima („Alpha“, 2019). Saradnici na albumima, ali najčešće i na koncertima Erika le Saža su Daišin Kašimoto i Liz Berto. Toj već uveliko uigranoj ekipi pridružiće se na Nomusu izraelski čelista Cvi Pleser, a u izvođenju nekih od Foreovih najpopularnijih dela.
Ulaznice za koncerte mogu da se kupe radnim danima u Muzičkoj omladini Novog Sada (Katolička porta 2, tel. 021/452-344) od 9h do 14h i uvek na dan koncerta od 18h do 20h u holu Sinagoge.
Cena karte je: 1.000 dinara
Limanska i Satelitska pijaca ovog vikenda postaju koncertne dvorane
Preuzmite android aplikaciju.