Када купујемо аутомобил, сви ми имамо жељу да нас што дуже и боље служи. Да би тако и било, чим постоје први знаци кварова треба посетити мајстора. Подразумевају се редовни сервиси (мали и велики).
Лоше навике које имате као возач утицаће на понашање аутомобила. Немаран возач повећава потрошњу свих виталних склопова на ауту, што има великих последица по ауто. Километража не говори о стању аутомобила, јер лошим навикама и лошим одржавањем ауто који је прешао само 100.000 км може да буде у далеко лошијем стању од аутомобила који је прешао 300.000 км.
Не сме се занемарити ни хигијена. Пре свега на чистом ауту ћете лакше уочити неправилности на каросерији. Ауто треба детаљно опрати после зимских услова како не би напредовала корозија.
Грешке које уништавају акумулатор
Постоје бројне грешке возача које могу да оставе последице на акумулатор. Хладноћа је опасност за аутомобиле. Уље у мотору и мењачу се на ладноћи згушњава, што утиче на отежано покретање мотора. Тада акумулатор мора да ради интензивније да би стартовао агрегат. Ниске температуре утичу и на његове перформансе, тако да снага акумулатора опада, што значи да мотор теже „вергла“.
Да вам акумулатор не би отказао током зимског периода, треба пре свега избегавати вожњу на кратким дистанцама. Кратка вожња не омогућава да се акумулатор поново напуни. Осим тога додатна електрична енергија се троши на грејање, на грејаче стакала.
Имајте волтметар и проверите напон. Ако је испод 12 В, требало би да напуните акумулатор што пре. Ако возите те кратке релације током зиме, смањите број потрошача на минимум, како бисте заштитили акумулатор. Редовним пуњењем избећи ћете штетно дубоко пражњење. Још боље, купите посебан пуњач, који може да помогне код десумпоризације.
Нередовна замена уља и филтера
Моторно уље је од суштинског значаја за функционисање мотора аутомобила. Када дође до недостатка моторног уља у систему, или је уље прљаво долази до хабања мотора. Заправо вожња аутомобила са недовољном количином уља може проузроковати велики број проблема.
Недостатак уља је чешћи проблем код старијих аутомобила. Возила старија од 10-15 година углавном због недостатка уља могу да развију један од два проблема или да уље цури из неког дела блока мотора или се може запалити приликом сагоревања (плави дим ће бити показатељ те ситуације). Модернији аутомобили имају више дијагностичких алата и на инструмент табли који могу да помогну у идентификовању проблема са недостатком уља.
Недостатак уља је чешћи проблем код старијих возила. Возила старија од 10-15 година могу да развију један од два проблема или да уље цури из неког дела блока мотора, или да се може запалити приликом сагоревања (плави дим из ауспуха указује на то).
Игнорисање „check engine“ лампице
Све док аутомобил нормално функционише преко 60% возача не предузима ништа и игнорише ово упозорење. Треба имати у виду да то није пролазна и безазлена грешка, која се случајно активирала на инструмент табли. Кад се активира потребно је испитати о чему се ради је, јер игнорисање може скупо да вас кошта и да поправка буде скупа и компликована.
Лоше стање гума
Поједини произвођачи сматрају да је 10 година оптимално време за мењање, док неки рок трајања гуме ограничавају на шест година, поједини дају још краћи рок. Требало би са посебном пажњом причи неколицини фактора који утичу на трајање гума.
Пре свега какве су ваше навике као возача. Свако нагло кочење, убрзавање, вожња по оштећеним путевима, неопрезно паркирање скраћује животни век гума. Истрошеност шаре, разни видови избочина на странама гуме, деформитете или избочине уз ивицу фелне или по страни гуме, су сигурни знаци да је гума оштећена.
Da li ste se pitali zašto neke domaćice sudoperu posipaju brašnom? Trik će vas oduševiti
Преузмите андроид апликацију.