Početna > Srbija
Srbija

Na prvi rođendan premijerka Brnabić vozom „Soko“ iz Beograda za Novi Sad

 Predsednica Vlade Ana Brbanić danas je vozom „Soko“ krenula iz stanice Beograd centar u Prokopu za Novi Sad, gde će biti obeležena prva godišnjica puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd – Novi Sad.
Sa premijerkom su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, kineska ambasadorka Čen Bo, predstavnicima Železnice Srbije i kineske kompanije „China railway international co“.
Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Prva godišnjica brze pruge biće obeležena na peronu Glavne železničke stanice u Novom Sadu.
Događaju će prisustvovati ministar Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo i predstavnici kompanije „Ćina railnjay international co“, najavljeno je iz Vlade Srbije.
Brzom prugom od Beograda do Novog Sada, vozom „Soko“, zajedno su se 19. marta 2022. provozali predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban i tako je otvorili za saobraćaj.
U vozu su bili i članovi Vlade Srbije, a „Soko“ je stigao od Beograda do Novog Sada za 33 minuta.

Izgradnja brze pruge Beograd – Novi Sad u dužini od 75 kilometara, za brzinu od 200 km na čas, počela je krajem 2017. godine, a koštala je oko 935 miliona dolara.
Redovan putnički saobraćaj na brzoj pruzi počeo je narednog dana.

Prugu su prethodno testirale merna kola nemačkih železnica i 21. januara dostignuta je brzina od 201,5 kilometra na čas.
Radovi u Srbiji počeli su avgusta 2017. izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na trasi pruge, tunela i vijadukta „Čortanovci“ na deonici Stara Pazova-Novi Sad, koju je gradila kompanija ruskih železnica „RŽD internešenel“.
Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International Company” i „China Communications Construction Company”.
Deonica Stara Pazova – Novi Sad, koju su gradili Rusi, duga je ukupno 40,4 km, od čega je otvorena pruga 36,2 km.
Tunel i vijadukt „Čortanovci“ prolazi kroz Frušku Goru i nalaze se u plovnom delu Dunava i predstavljao je najveći infrastrukturni i investicioni železnički projekat u ovom delu Evrope.
Tunel ima dve cevi, svaka sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2,2 kilometra.
Vijadukt se nalazi neposredno uz desnu obalu reke Dunav i dug je oko tri kilometra, a nosi ga 59 stubova, od kojih je visina pojedinih stubova 26 metara.

U Prokopu obeležen prvi rođendan voza“Soko“, putnicima koncert i torta

Preuzmite android aplikaciju.