Почетна > Србија
Србија

На први рођендан премијерка Брнабић возом „Соко“ из Београда за Нови Сад

 Председница Владе Ана Брбанић данас је возом „Соко“ кренула из станице Београд центар у Прокопу за Нови Сад, где ће бити обележена прва годишњица пуштања у саобраћај брзе пруге Београд – Нови Сад.
Са премијерком су министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, кинеска амбасадорка Чен Бо, представницима Железнице Србије и кинеске компаније „China railway international co“.
Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић

Прва годишњица брзе пруге биће обележена на перону Главне железничке станице у Новом Саду.
Догађају ће присуствовати министар Горан Весић, председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор, председник Покрајинске Владе Игор Мировић, градоначелник Новог Сада Милан Ђурић, амбасадорка Кине у Србији Чен Бо и представници компаније „Ћина раилњаy интернатионал цо“, најављено је из Владе Србије.
Брзом пругом од Београда до Новог Сада, возом „Соко“, заједно су се 19. марта 2022. провозали председник Србије Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан и тако је отворили за саобраћај.
У возу су били и чланови Владе Србије, а „Соко“ је стигао од Београда до Новог Сада за 33 минута.

Изградња брзе пруге Београд – Нови Сад у дужини од 75 километара, за брзину од 200 км на час, почела је крајем 2017. године, а коштала је око 935 милиона долара.
Редован путнички саобраћај на брзој прузи почео је наредног дана.

Пругу су претходно тестирале мерна кола немачких железница и 21. јануара достигнута је брзина од 201,5 километра на час.
Радови у Србији почели су августа 2017. изградњом највећих инфраструктурних објеката на траси пруге, тунела и вијадукта „Чортановци“ на деоници Стара Пазова-Нови Сад, коју је градила компанија руских железница „РЖД интернешенел“.
Деоницу од Београд Центра до Старе Пазове, у дужини од 34,5 км, градио је конзорцијум кинеских компанија „China Railway International Company” и „China Communications Construction Company”.
Деоница Стара Пазова – Нови Сад, коју су градили Руси, дуга је укупно 40,4 км, од чега је отворена пруга 36,2 км.
Тунел и вијадукт „Чортановци“ пролази кроз Фрушку Гору и налазе се у пловном делу Дунава и представљао је највећи инфраструктурни и инвестициони железнички пројекат у овом делу Европе.
Тунел има две цеви, свака са по једним колосеком, укупне дужине 2,2 километра.
Вијадукт се налази непосредно уз десну обалу реке Дунав и дуг је око три километра, а носи га 59 стубова, од којих је висина појединих стубова 26 метара.

U Prokopu obeležen prvi rođendan voza“Soko“, putnicima koncert i torta

Преузмите андроид апликацију.