Враћање километраже на аутомобилима је нажалост уобичајена појава широм Европе. Нова студија компаније „carVertical“ спровела је истраживање и утврдила на којим моделима аутомобила се у највише случајева враћала километража у 2022. години.
Ова компанија за анализирала је 1,11 милиона историјских извештаја у последњих 12 месеци на 24 тржишта, која покривају САД и већи део Европе.
Истраживање је показало да су аутомобили немачке производње највише погођени преварама са километражом.
Студија је открила да је аутомобил са најчешће враћеном километражом луксузни Ауди А8 седан. Од свих А8 проверених на платформи, 30,6% је имало фалсификовану километражу, што значи да скоро сваки трећи коришћени Ауди А8 може имати лажну километражу.
У ствари, 6 од 10 најквалитетнијих аутомобила била су скупа немачка возила, као што су Ауди А7, БМВ Кс5, БМВ серије 7 и Фолксваген туарег. Њихова висока цена (а самим тим и велики потенцијал за профит) претвара ова возила у савршену мету за преваранте са бројачем километара на тржишту половних аутомобила.
Међу моделима других произвођача на листи са највише превара ове врсте су Форд Мустанг на 2. месту (25,7%), Форд Фјужн на 10. (22%), Волво КСЦ70 на 14. (21,1%), и Опел инсигнија на 19. месту (19,5%).
Превара са бројачем километара не значи само високе трошкове одржавања, она такође значајно смањује вредност аутомобила. Према студији Европске парламентарне службе за истраживање, губици који се приписују последицама услед преваре купаца везане за враћање километраже износе 8,77 милијарди евра на годишњем нивоу.
Хибридна и електрична возила такође погођена преварама са километражом.
Наравно да је враћање километраже у највећој мери заступљено на бензинцима и дизел возилима, али како су хибриди и електрична возила све популарнији на међународном тржишту због, својих еколошких бенефиција, долази до малверзација и са њиховим системима.
Иако је за неке моделе, попут БМВ-а серије 7, вероватноћа да ће бензин и дизел и даље бити вероватнија мета него хибрид, са друге стране код Фолксваген џета аутомобила, хибридни погон има значајнији удео код аутомобила са враћеном километражом (27%) него дизел (24,1%) или бензинска верзија (22,4%).
Док је укупан удео електричних возила са враћеном километражом (13,4%) нижи од европског просека (15,6%), разлика је занемарљива.
Поред тога, куповина електричног аутомобила са фалсификованом километражом може довести до великих рачуна за поправку.
Електрични аутомобили у овом случају могу представљати највећи ризик, јер деградирани акумулатори значе скупе поправке. Као такво, одређивање стварне километраже игра још важнију улогу када тражите половни електрични или хибридни аутомобил.
Преузмите андроид апликацију.