Између 1. и 24. новембра емитовано је укупно 88 сати и 53 минута изборног програма. Од тога је 61,21 одсто времена (54 сата, 23 минута и 39 секунди) отишло на прилоге који председника Србије стављају у негативан контекст.
То што раде телевизијски канали Драгана Шолака Н1 и Нова није информисање грађана, него хипноза!
Према подацима независне агенције која је анализирала извештавање медија у предизборној кампањи, телевизија Н1 је од 1. до 25. новембра у свом изборном програму, који је трајао нешто више од 92 сата, чак 69,95 одсто времена (64 сата, 54 минута и 12 секунди) посветила прилозима у којима је Александар Вучић приказиван негативно. Остатак изборног програма од неких 27 сати био је посвећен другим темама.
Слична ситуација је била и на телевизији Нова С. Између 1. и 24. новембра емитовано је укупно 88 сати и 53 минута изборног програма. Од тога је 61,21 одсто времена (54 сата, 23 минута и 39 секунди) отишло на прилоге који председника Србије стављају у негативан контекст. Остатак времена – 34 сата, 29 минута и 54 секунде, посвећено је другим темама из кампање.
Психологија потрошача је јасна: да су за све ово време емитовали рекламе за улошке, и мушкарци би почели да их користе!
Али нико ко има телевизију није луд да с таквом учесталошћу врти исту рекламу. Разлог је јасан, не исплати се, људи ће прећи на друге канале.
Чујемо питање: а како Шолак може два и по сата дневно на Н1 и два сата и фртаљ на Новој С да емитује „доле Вучић“? Како се њему то исплати?
Не исплати се ни њему. Али верује да ће једног дана, кад Ђилас дође на власт, уложено повратити с каматом.
Шолак, који је медијски тајкун, сада инвестира!
Од пет лидера листе „Србија против насиља“ њих тројица у предизборној кампањи сматрају да је први задатак будуће владе (коју би, је ли, они формирали) испуњење захтева истакнутих на летошњим протестима. А захтеви су се односили на потпуну рекомпозицију медијске сцене у Србији – прерасподелу националних фреквенција у којој Н и Нова С не могу да буду заобиђене, измену састава телевизијског регулаторног тела и прописа по којима ради и забрану таблоида – осим Шолакових Нове и Данаса!
Јасно је да је Драган Шолак на овим изборима све ставио на карту Драгана Ђиласа и његове листе, и да би у случају Ђиласове победе његови медији били у привилегованом положају, што опет значи да би почели да остварују енормни профит. Једина сметња Ђиласовој и Шолаковој победи је Александар Вучић. Отуд горенаведена статистика, која у основи илуструје суноврат професионалног морала анализираних телевизија.
И још горе: пластично одсликава шта се дешава кад се појединац или интересна група дочепају медијског монопола у једном друштву.
Између аргументоване критике власти, што је улога медија у сваком демократском друштву, и агресивне пропагандне кампање чији је циљ манипулација свешћу грађана размак није велик, али је упадљив колико и дебела црвена линија. Н1 и Нова С су је прешли…
Свако, па и Драган Шолак, има право да са својим новцем ради шта хоће и да га улаже у пројекте по личном избору, ма колико они били фантастични. Али постоји једно ограничење.
По закону који важи и у Србији и у Луксембургу, где је регистровао своја гласила, власник своје медије не може и не сме да користи зарад остварења личних интереса.
Још мање сме да преко њих води политичке битке и подрива државу, оптужујући њене највише институције (а председник то јесте!) онако како то Н1 и Нова С раде са Александром Вучићем.
Наравно, не може Драган Шолак да сруши Србију све и да има још толико својих телевизија.
Али чињеница је да програми Н1 и Нове С, као и писање Данаса и Нове загађују јавни простор и доприносе штетној поларизацији друштва.
Не успева да нас хипнотише, али нас трује мржњом…
Болесно, с које год стране да се гледа.
Преузмите андроид апликацију.