U Novom Sadu žive prilično politički osvešćeni građani. Mi smo, eto, navikli da postoji veliki broj različitih mišljenja i čini se da bolje od svih umemo da tolerišemo to kada neko ne misli kao mi.
Trenutno se nalazimo u onom periodu u godini kada nam različite vladajuće i opozicione stranke, bukvalno, “iskaču iz frižidera“, te pokušavaju da nam predstave njihove programe kao nešto za šta bismo trebali da se opredelimo tog 3. aprila.
Politika je upravo to, skup različitih principa i smernica u odnosu na koje se ljudi ponašaju kako bi ostvarili neki dugoročni cilj, međutim, do problema dolazi onda kada mladi postanu nezainteresovani za ovu tematiku.
Tu dolazimo do novootvorenog pitanja, s obzirom da se Novi Sad smatra studentskim Gradom u kome prevashodno žive mladi ljudi prijavljeni u nekim drugim mestima, može li se ikako uticati na to da oni ne budu samo statisti u političkom životu, već legitimno biračko telo?
Sve i da se uopšte ne bavite politikom, od činjenice da nam se izbori bliže ne možete pobeći. Istina je da, ma kakvog političkog opredeljenja bili, tog dana moramo izdvojiti makar delić svog vremena kako bismo izašli i ispunili svoju građansku dužnost i pokazali da smo demokratsko društvo.
Međutim, kada smo već kod pojma demokratskog društva moramo se osvrnuti na Francusku, u kojoj demokratija, komotno možemo reći, obara sopstveni negativni rekord.
Zašto?
U ovoj državi je, prilikom održavanja prethodnih izbora za regionalne parlamente 87% mladih ljudi u starosnom uzrastu od 18 do 25 godina ostalo uzdržano, te nije izašlo na glasanje.
Međutim, Francuska je još od parlamentarnih izbora 2017. pokušavala da pronađe lek i način kojim bi uspela da zainteresuje mlade kako bi aktivnije učestvovali u političkom život, a to se konačno i dogodilo.
Naime, aplikacija za upoznavanje emotivnih partnera ili partnerki, obično za jednokratno druženje, “Tinder“, potpisala je dogovor sa nevladinom organizacijom “Glasali smo“.
View this post on Instagram
Kako bi “Tinder“ mogao da reši problem glasanja u Francuskoj?
Najveći problem na prošlim izborima održanim 2017. godine bio je taj što čak 7,6 miliona Francuza nije moglo da glasa tamo gde zaista živi, jer su u birački spisak bili upisani sa neažuriranim podacima.
Ovaj problem najviše je uticao na mlade koji više ne žive u domovima svojih roditelja, već su trbuhom za kruhom, ili zbog školovanja, morali da napuste svoje domove. Zvuči li vam poznato?
Plan je krajnje jednostavan. Dok ljudi budu tražili sebi zanimaciju za jednu, ili više noći, “Tinder“ planira da im kao reklamu izbacuje novoosmišljenu parolu: “Ako tražiš sastanak blizu kuće, idi da glasaš blizu kuće!“
Svako ko bude kliknuo na poruku, automatski će biti odveden do stranice nevladine organizacije “Glasali smo“, na kojoj su detaljno data sva uputstva u vezi glasanja za ljude prijavljene na drugim mestima, ali i sve ostale potrebne informacije vezane za predstojeće izbore.
Na ovaj način mešanje dve, naizgled, nepovezive stvari – aplikacije za upoznavanje i političkog pitanja države, zapravo je dovelo do toga da je politika konačno postala jedna od aktuelnih tema mladih Francuza.
Međutim, koliko će ova akcija zapravo doprineti povećanju izlaznosti, tek nam ostaje da vidimo. Za sada je jedino bitno da se priča “zavrtela“.
S obzirom da se borimo sa veoma sličnom problematikom, možda bi ovakvo rešenje i kod nas moglo da urodi plodom.
Šta vi mislite, da li bi ljubav probudila politički žar kod naših mladih sugrađana?
Preuzmite android aplikaciju.