Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović izjavio je danas da će u budućnosti kroz proces digitalizacije trgovci sve više upotrebljavati grupe podataka o kupcima, veštačku inteligenciju i „machine learning“ na nivou maloprodaje kako bi povećali prihode i zadovoljstvo potrošača.
On je otvarajući konferenciju „Budućnost trgovine“ koju je organizovala Privredna komora Srbije (PKS) i Color Media Communications, pod pokroviteljstvom Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine rekao da, prema istraživanju Centra za digitalnu transformaciju PKS, više od 70 odsto kompanija planira da investira u digitalne tehnologije kako bi unapredile odnose sa kupcima.
„Da bi se veštačka inteligencija koristila na pravi način, trgovci i proizvođači treba da, više nego ikada, dele podatke i zajedno rade na inicijativama usmerenim ka potrošačima, a resorno ministarstvo će uvek biti tu uz vas da bude podrška“, rekao je Momirović.
Prema njegovim rečima, veoma je važno pomoći dobavljačima iz segmenta srednjih i malih preduzeća da prođu kroz proces digitalne transformacije, kako bi unapredili lanac snabdevanja.
Momirović je naglasio da su teme – „Upotreba Big data podataka“ , „Kako živeti zdravije“ i „Održivo poslovanje“, tri teme koje će definisati budućnost „retail“ industrije.
„Očekujemo da će trgovci biti aktivniji na području edukacije, informisanja i nagrađivanja kupaca koji vode zdraviji život.
Oni će pozitivno podržavati i posredno predlagati načine kojim će potrošače blago usmeravati prema zdravijem životnom stilu“, rekao je ministar. Momirović je istakao i da je Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine spremno da sa trgovcima organizuje dijalog svih učesnika u lancu snabdevanja, kako bi dodatno edukovali proizvođače o novim standardima i promenama u potrebama potrošača.
„U ovoj godini sprovešćemo i istraživanja kako bismo bolje definisali srpskog potrošača, njegove karakteristike i navike“, najavio je on.
Momirović je rekao i da su gobalne krize u poslednjih nekoliko godina svima pokazale i koliko stabilnost ekonomije jedne zemlje zavisi od kvaliteta lanaca snabdevanja na unutrašnjem tržištu.
„Danas, tokom globalnih izazova, više nego ikad vidimo koliko je liderstvo važno, kako u celom društvu, tako posebno u trgovini“, rekao je on i naglasio da je u Srbiji zajedničkom koordinacijom Vlade, trgovaca i proizvođača obezbeđena stabilnost snabdevanja i da globalna kriza nije zaustavila ni investicije ni projekte modernizacije u srpskoj maloprodaji.
Ambasador Francuske u Srbiji Pjer Košar rekao je, govoreći na konferenciji, da je trgovina jedna od najvažnijih privrednih grana u Francuskoj i da u toj zemlji ima čak 160.000 preduzeća koja se bave veleprodajom u kojima je zaposleno oko milion ljudi, a da u sektoru prodaje ima oko 450.000 privrednih subjekata sa oko 1,5 milion zaposlenih.
„Ovi maloprodajni objekti pokrivaju jedan veliki spektar poslovanja, od prehrane, elektronskih proizvoda, do proizvoda drugih namena i ove kompanije u Francuskoj se prilagođavaju novim trendovima potrošnje“, rekao je on.
Košar je naglasio da u Francuskoj potrošači sve više kupuju organske proizvode i one koje su lokalnog porekla, dok stari trgovci svoje poslovanje proširuju na internet, a da se nove firme isključivo bave trgovinom na internetu.
„Konkurencija je izuzetno snažna. Javljaju se i tehnološki izazovi kao što je beskontaktno plaćanje, a to su sve stvari sa kojima se naši prodavci sreću i bore kako bi se bliže približili potrošačima“, rekao je on.
Košar je dodao i da na makroekonomskom nivou sektor trgovine igra veoma važnu ulogu u celokopnoj privredi i u lancima proizvodnje.
On je podsetio i da se bilateralna razmena Srbije i Francuske od 2010. godine utrostručila i da je prošle godine iznosila čak 1,6 milijardi evra.
Naglasio je da treba jačati regionalnu saradnju i da je nastavak pregovora Srbije za ulazak u Svetsku trgovinsku organizaciju svakako tema od najvećeg značaja za Srbiju.
Na konferenciji „Budućnost trgovine“ učestvovali su vodeći ljudi srpske trgovine koji su govorili o tome koliko je važno ulaganje u domaći lanac snabdevanja i proizvode stvarane u Srbiji, kao i koliko maloprodaja, kao dinamičan biznis, traži konstantno prilagođavanje potrebama potrošača i ulaganje u modernizaciju i digitalizaciju poslovanja.
Bajatović: Od 1. maja gas jeftiniji za industrijske potrošače za oko 15 odsto
Preuzmite android aplikaciju.