Почетна > Србија
Србија

Брза пруга БГ-НС од фебруара у саобраћају

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјаво је данас да сви радови на брзој прузи Београд – Нови Сад напредују добро и да ће пруга бити пуштена у комерцијалну употребу у фебруару следеће године.
Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Момировић је заједно са вршиоцем дужности генералног директора Инфраструктуре железнице Србије Небојшом Шурланом и в.д. помоћника министра за железницу Анитом Димовски обишао радове на изградњи нове железничке станице у Земуну.

Министар је истакао да ће рокови бити испоштовани, а да ће се од краја септембра радити тестови.

„Приближавамо се самом крају брзе пруге Београд – Нови Сад, првог дела будућег коридора од Београда до Будимпеште. Механизације је кључна, ушли смо у електро радове и сигурносне радове. Станица напредује добро, као и свих шест станица на траси од Београда до Новог Сада. Крај увек може да се развуче, а то не смемо да дозволимо“, оценио је Момировић.

Он наглашава да су у тај пројекат успели да укључе сву српску инжењерску памет и да ће он, како сматра, бити највећа заоставштина Владе Србије и председника Александра Вучића, који је тај пројекат и покренуо.

„То ће бити нешто сасвим ново у саобраћају Србије и уверен сам да ће сви грађани Србије бити јако поносни“, истакао је Момировић.

Министар очекује да ће радови на прузи Нови Сад – Суботица кренути у пуном капацитету крајем септембра или почетком октобра.

„Већ дуже време вршимо експропријацију парцела на којој треба да се изгради пруга. Имамо 33 месеца да завршимо тај део пруге и мислим да са динамиком коју смо успоставили у претходних шест до осам месеци, ми то можемо да постигнемо”, рекао је Момировић.

Представници изођача радова кинеске компаније China Railway International (ЦРИ) истакли су да се, због згуснутих рокова, ради у три смене, а да се, због временских услова, већи део посла обавља ноћу.

Они су, такође, нагласили да се највећи део посла око изградње пруге не види, јер га раде софтверски инжењери у Кини.

Реч је о програмима Система сигналне сигурности и Система електронске контроле, без којих брзе пруге не могу да функционишу.

Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Директор пројекта за надзор Deutsche bahn, фирме која контролише радове на прузи, Јанко Ковљанић каже да су радови у протеклих десет месеци, откако је његова фирма укључена у надзор, значајно убрзани у односу на почетак.

„Саобраћај се одвија по левом колосеку од априла месеца ове године, а сада се планира да се пусти део десног колосека који се завршава, пошто је пруга подељена у два сегмента. Први је део од Београда до Батајнице, има два колосека и он је предвиђен за мање брзине. Од Батајнице до Старе Пазове постоје четири колосека, од којих су два за велике брзине, према Новом Саду, до 200 километара на сат“.

Како је рекао, на том делу се тренутно интензивно ради, а посебно на дренажи станица и осталих делова доњег строја, док су радови на горњем слоју реализовани 60 одсто.

Ковљанић истиче да су радови у делу од Прокопа до Батајнице 95 одсто завршени и да очекује врло брзо завршне радове на пуштању десног колосека у саобраћај.

„Станичне зграде су у функцији и оне су 70 одсто завршене. Имамо четири велика надвожњака на којима се ради интензивно и нема ванредних застоја у реализацији, тако да очекујемо да ће радови бити завршени у предвиђеном временском периоду, после чега следе динамичка испитивања колосека и пробне вожње, тако да би се до краја фебруара наредне године саобраћај требао потпуно нормално одвијати”, рекао је Ковљанић.