Почетна > Бизнис
Бизнис Свет

Mогућа већа потражња за половним аутомобилима

Рат у Украјини утиче на целокупно светско тржиште, па није заобишао ни ауто-индустрију.
аутомобили
Фото: Pixabay

С обзиром на то да су аналитичари овог сектора још почетком године прогнозирали не баш тако сјајну 2022. годину, пре свега због недостатка чипова услед пандемије корона вируса, сукоби на истоку Европе само су још више погоршали ситуацију.

Неизвесност је продужена како на тржишту нових, тако и на „пијаци“ половних четвороточкаша.

„Произвођачи који имају погоне у Русији пријављују обуставу производње, а они који испоручују возила у Русију пријављују обуставу испоруке због санкција које је увела Европска унија“, каже за Biznis.rs генерални секретар Српске асоцијације увозника возила и делова Александра Граовац.

Постоји велика вероватноћа да ће због целокупне неизвесности каснити испоруке возила која су раније наручена.
Фото: unsplas/ hlenny kuhne

„Поједини произвођачи имају потешкоће због добављача делова и компонената који се налазе у Украјини. Још увек немамо детаљне информације и пратимо оно што произвођачи директно саопштавају, јер нико осим њих није овлашћен да даје било какве детаљне информације“, истиче она.

Таман се на неки начин смирила ситуација са корона вирусом, или бар тако делује, а још већи проблем је захватио, што директно а што индиректно, цео свет. Увођење санкција Русији од стране великих економских сила, од Европске уније и Сједињених Америчких Држава, Велике Британије и многих других, не слути на добро.

Граовац каже да је ситуација веома деликатна.

„Већина светских произвођача аутомобила има производњу или велике продајно-сервисне мреже на територијама Русије и Украјине, са великим бројем запослених и клијената. С обзиром на то, води се рачуна о томе да се заштите њихова права и, пре свега, сачувају животи.“

Нове проблеме произвођачима чипова за аутомобиле доноси престанак производње неона из Украјине. Наиме, ова земља производи половину светског неона и прошле године је достигла 540 метричких тона, проценио је Techcet.

Недуго након ескалације сукоба, Форд је најавио да обуставља све своје послове у Русији.

Уследиле су и друге ауто-компаније попут Генерал Моторса – који је стопирао извоз у Русију до даљњег.

Тојота је обуставила производњу аутомобила у Русији, као и увоз у ту земљу, због поремећаја у ланцу добављача. Фолцваген је такође зауставио производњу и извоз у ту земљу.

Александар Граовац каже да ће целокупна ситуација утицати на успоравање производње и у наредном периоду.

Proizvodnja baterija visokih perfomansi u kompaniji “Opel”

Преузмите андроид апликацију.