Потреба за доливањем уља у мотор није баш пријатна ситуација која, поготово на путу, може бити стресна за мање искусне возаче.
Сваки мотор са унутрашњим сагоревањем троши чак и минималне количине уља, што у случају неких агрегата, посебно оних истрошенијих, може захтевати допуну.
У том случају најбоље је користити исто уље које је у мотору. Али шта ако не знамо о каквом је уљу реч или га немамо са собом?
Боље било које уље, него без уља
Ако количина уља у мотору падне на опасно низак ниво, на који указује лампица или рачунар у возилу, немојте одлагати допуну. Недовољна количина мазива може довести до опасности од оштећења мотора.
Допуњавање било којег моторног уља биће у великој већини случајева боља опција од занемаривања ниског нивоа.
То, међутим, не значи да је мешање уља увек потпуно безбедно и здраво за мотор.
Што је допуњено уље по карактеристикама ближе оргиналу или препорукама произвођача, мањи је ризик од негативних учинака доливања. И не ради се ту о мешању производа различитих марки или ценовних нивоа, јер то заправо и није важно.
Пре би требало да се усредсредимо на њихове спецификације и могућа одступања.
Минерална, синтетичка или полусинтетичка?
Данас то заправо није важно. Прогресивни развој нафтне индустрије и континуиране технолошке промене постепено бришу разлике између горе наведених категорија, а поједине класе вискозности SAE не морају бити строго повезане са врстом уља.
Генерално, уља исте спецификације, без обзира на базу, у потпуности се мешају, али постоји мала опасност од некомпатибилности са адитивима који се користе у уљима.
У изузетно ретким случајевима, на пример, могу поништити међусобне карактеристике или између њих може доћи до хемијске реакције.
Зато ако желимо бити сигурни да до таквог проблема неће доћи, користићемо исто уље за допуњавање, а уколико желимо да користимо неко друго уље, требало би га у потпуности заменити.
Које уље користити за допуну?
Ако користите, на пример, уље 5W30 или уље које препоручује произвођач вашег аутомобила, додајте 5W30.
Ако уместо тога убаците малу количину, на пример 10W30, такође се неће догодити ништа лоше. Важно је циљати што ближе препорученим вредностима.
Међутим, сетите се замки које вас могу чекати. Углавном говоримо о Low SAPS и Longlife уљима.
Прва група се обично користи у дизел моторима опремљеним филтером честица. Ово се зове уље са мало пепела, чији је задатак продужити век трајања филтера. Одабиром производа који не задовољава ове стандарде, ризикујете брже зачепљење DPF-а или његово оштећење.
Другу групу чине Longlife уља прилагођена дужим сервисним интервалима. Њихово мешање са стандардним производима може значајно смањити век трајања средстава против старења и смањити квалитет подмазивања при већој километражи.
Закључак
Уља се могу мешати, али узимајући у обзир њихове спецификације, иако ће у екстремним случајевима било које уље бити боље него без уља.
Допуњавање средства које није оно које се иначе користи у мотору, међутим, увек носи ризик да добијена смјеса неће бити оптимална за мотор.
Да бисте избегли ризик, добро је у пртљажнику носити литар оног уља које је у мотор сипано приликом последњег сервиса.
Cene goriva muče vozače širom Evrope: Uštedećete novac ako primenite ove savete
Преузмите андроид апликацију.