Почетна > Бизнис
Бизнис

Модна индустрија враћа производњу у Европу

Међународни модни брендови планирају промену начина пословања током пандемије и напуштање глобалних ланаца добављача и јефтиних производних центара у Азији, можда на дуже време, а њихова нова производна локација је Медитеран.
Фото: Unsplash/freestocks

Италијанска компанија Бенетон већ ради на проширењу производње у Србији, Хрватској, Турској, Тунису и Египту и планира да преполови своје капацитете у Азији до краја следеће године, изјавио је главни извршни директор компаније Масимо Ренон за Ројтерс.

Стратешка је одлука да се повећа контрола над производним процесом, а такође и над транспортним трошковима, рекао је он, додајући да је група већ ове године преселила више од 10% производње из земаља попут Бангладеша, Вијетнама, Кине и Индије.

Према његовим речима, на ову одлуку утичу и проблеми с трошковима транспорта, будући да, како објашњава, „бродски превоз робе, који је раније коштао 1 200 – 1 500 долара, данас може да кошта 10 000 – 15 000 долара, при чему је датум испоруке неизвесан“.

Десетоструки скок трошкова морског транспорта узрокован је мањком расположивих бродова, јер су многи усидрени током пандемије, као и растућом потражњом клијената, додао је Ренон, чија компанија већи део прихода остварује у Европи, али је производњу почетком 2000-их пребацила у земље с јефтинијом радном снагом.

Мада су трошкови производње у Вијетнаму и Бангладешу и даље за 20 посто нижи него у медитеранским земљама, ту предност брише недостатак бродова и дужи рокови испоруке.

Какво је тренутно стање запослености у Аустрији прочитајте овде.

 

Преузмите андроид апликацију.